printlogo


printlogo


اخبار کوتاه جهان - شماره 777
اخبار کوتاه جهان

 
  رژیم صهیونیستی
95 درصد راهپیماییها در جهان حامی فلسطین هستند: بنیاد مطالعات امنیت قومی اسرائیل اعلام کرد: 95 درصد راهپیمایی‌ها در جهان حامی فلسطین و تنها 5 درصد آن در حمایت از اسرائیل است.
اسرائیل3-2 هفته وقت دارد: الی‌کوهن، وزیر خارجه رژیم جعلی: اسرائیل برای 3-2 هفته دیگر جنگ در غزه مشروعیت بین‌المللی دارد. ما احساس می‌کنیم، فشار بین‌المللی که بر اسرائیل وجود دارد، قوی نیست؛ اما قوی‌تر می‌شود.
نتانیاهو به وزرای کابینهاش: دهانتان را ببندید! همزمان با اظهارات جنجالی برخی اعضای کابینه، نتانیاهو اقدام به برگزاری کلاس‌های توجیهی برای وزرای کابینه با حضور یک مشاور حقوقی کرده است. نتانیاهو در این جلسه خطاب به وزرای کابینه گفته است: یاد بگیرید که ساکت بمانید و هر حرفی را نزنید که روز بعد پشیمان شوید.
نام کشورهای عربی حامی اسرائیل فاش شد: شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد: ۹ کشور عربی همچون سدی در مقابل تلاش‌های صورت‌گرفته برای توقف جنگ علیه غزه ایستاده‌اند و بیش از یک ماه است که این کار را همچنان ادامه می‌دهند. به‌گفته این رسانه، عربستان، اردن، مصر، امارات، بحرین، جیبوتی، مغرب، سودان و موریتانی کشورهایی هستند که اجازه به ثمر نشستن تلاش‌های صورت‌گرفته جهت توقف جنگ را نمی‌دهند.
رژیم صهیونیستی خواستار استعفای دبیرکل سازمان ملل شد: الی‌کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، شایستگی ریاست این سازمان را ندارد و باید استعفا دهد. کوهن گفته: گوترش باید همانند بسیاری از کشورها، خواستار نابودی حماس در غزه و آزادسازی این منطقه شود.
وزیر دارایی اسرائیل خواستار تعطیلیِ ۶ وزارتخانه شد: اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به دولت توصیه کرده: وزارتخانه‌های امور و سنت‌های قدس، میراث، مهاجرت و آوارگان، تعاون، شهرک‌سازی و برابری اجتماعی را به‌دلیل هزینه‌های بالا تعطیل کند. بلومبرگ پیش‌تر گزارش داده بود که جنگ اسرائیل و حماس روزانه ۲۶۰ میلیون دلار برای صهیونیست‌ها هزینه دارد.
 
  آمریکا
بوئینگ هک شد: رویترز: اطلاعات داخلی شرکت بوئینگ، یکی از بزرگترین صنایع دفاعی و فضایی جهان، توسط گروه هکری «لاک‌بیت»، به‌صورت آنلاین منتشر شد. هکرها در ماه اکتبر گفته بودند که مقدار زیادی از داده‌های حساس را از این غول هوافضا به دست آورده‌اند و اگر بوئینگ تا 2 نوامبر باج مورد نظر آنها را نپردازد، این اطلاعات را به‌صورت آنلاین منتشر خواهند کرد.
سرقت ۴ میلیون بشکه نفت ایران توسط آمریکا: اداره اطلاعات انرژی آمریکا: کل نفت سرقتی ایران توسط آمریکا به بهانه تحریم ها از سال ۲۰۲۰ به بیش از ۴ میلیون بشکه رسیده است. رقم ۴۴۷ هزار بشکه نفت وارداتی آمریکا از ایران در ماه اوت ۲۰۲۳ مربوط به نفت‌دزدی این کشور از محموله‌های صادراتی نفت ایران است که به‌بهانه تحریم‌ها توقیف شده است.
 
  فلسطین
شهادت تمام بیماران بخش مراقبتهای ویژه: رئیس بیمارستان شفای غزه: تمام بیماران بخش مراقبت‌های ویژه به‌دلیل اتمام سوخت، نبود برق و محاصره به شهادت رسیدند. البته به‌دلیل محاصره این بیمارستان و عدم امکان انتقال شهدا به بیرون، ۱۷۹ شهید در حیاط این بیمارستان دفن شدند.
فقط 35 درصد مبارزان قسام در حال مبارزه مستقیم هستند: فایز الدویری تحلیل‌گر نظامی: 35 درصد مبارزان قسام اکنون در حال مبارزه مستقیم با ارتش اسرائیل هستند و 35 درصد دیگر به‌طور جزئی در رویارویی‌ها شرکت دارند و 30 درصد هم، نیروی ذخیره هستند که کاملاً آماده هستند و هنوز وارد جنگ نشدند.
آمار شهدای غزه به بیش از 12 هزار نفر رسید: دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه: آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، به بیش از 12 هزار نفر رسید که 5‌هزار نفر از آنها کودک و 3300 نفر دیگر زن هستند. آمار مفقودان به بیش از 3750 نفر رسیده که 1800 نفر از آنها کودک هستند و همگی همچنان زیر آوار هستند.
 
  انگلیس
وزیر کشور انگلیس برکنار شد: سوئلا برآورمن، وزیر کشور پرحاشیه انگلیس که تظاهرات حامیان فلسطین در این کشور را نفرت‌انگیز توصیف کرده بود، در جریان ترمیم کابینه «ریشی سوناک» نخست‌وزیر این کشور برکنار شد.
 
  اوکراین
تلفات سنگین انسانی اوکراین: اکونومیست با استناد به برآوردهای مقامات آمریکایی، ادعا می‌کند: از آغاز جنگ با روسیه، حداقل 70 هزار سرباز نیروهای مسلح اوکراین کشته و 120 هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.
 
  روسیه
سردار سلیمانی تنها با ۱۸ نفر خلبان روسی را نجات داد: ژنرال یوگنی گولیکوف: سردار سلیمانی تنها با ۱۸ نفر از نظامیان سپاه قدس خلبان روس را از دست داعش نجات داد. ما بارها تلاش کردیم، این خلبان را نجات دهیم؛ ولی با یک کشته در عملیات نجات ناموفق برگشتیم. پس از این حادثه بود که مردم روسیه ژنرال سلیمانی را شناختند و قدردان او شدند.
 
 عراق
بستن ۱۱ مقر مشکوک در نوار مرزی عراق و ایران: جبار عوده از رهبران ائتلاف چارچوب هماهنگی عراق در گفت‌وگو با وبگاه «المعلومه» اعلام کرد: در هفته‌های گذشته، ۱۱ مقر مشکوک در مرزهای عراق و ایران بسته شد. وی همچنین گفت: نیروهای مرزبانی اختیار کامل در برخورد با موارد غیرقانونی در نوار مرزی دارند و با هرگونه فعالیت خصمانه با قاطعیت برخورد می‌کنند.
 
  عربستان
آغاز مذاکرات ارزی ایران و عربستان: محمد آرام، معاون ارزی بانک مرکزی ایران به‌منظور توسعه مناسبات ارزی - بانکی و همچنین دیدار و گفتگو با همتای خود در بانک مرکزی عربستان سعودی به ریاض سفر کرد.