printlogo


printlogo


آیت‌الله اعرافی
حوزه آماده همکاری مشترک در عرصه زن و خانواده است
آیت‌الله اعرافی، ۲۷ آبان در دیدار با خانم انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زن و خانواده که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه باید به سمت طرح‌های جامع همکاری حرکت کنیم، اظهار کرد: یکی از طرح‌های جامع حوزه علمیه، با آموزش و پرورش است که در ۳۰ محور از جمله طرح امین دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه‌ها جزء طرح تحول حوزه است، مطرح کرد: در هرکدام از این تفاهم‌نامه‌ها، یک دبیرخانه مشترک ایجاد شده و برنامه ۵ ساله نیز تدوین خواهد شد.
مدیر حوزه‌های علمیه، با اشاره به اینکه نباید تنها به یک نقطه توجه کرد، عنوان کرد: در عرصه زن و خانواده نیز، می‌توان طی یک برنامه مشترک، در محورهای مختلف تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کرد.
وی با بیان اینکه این محورها می‌تواند در عرصه بین‌الملل نیز باشد، خاطرنشان کرد: انجمن‌های متعدد و معاونت‌های مختلف حوزوی با موضوع زن و خانواده مرتبط هستند.
خانم خزعلی هم در این دیدار، با اشاره به اینکه امروز دشمن در حال تغییر ذائقه جوانان است، اظهار کرد: به‌منظور پیشگیری از بروز مشکلات، طرح مشاوره رایگان در نخستین سال زندگین زوجین را در نظر گرفته‌ایم.
معاون رئیس‌جمهور در امور زن و خانواده، اضافه کرد: به دنبال ترویج فرهنگ غربی نیستیم؛ بلکه تلاش ما استفاده از افرادی است که با مباحث اسلامی آشنا بوده و در عرصه روان‌شناسی نیز تحصیل کرده باشند.
خزعلی با بیان اینکه در عرصه تربیتی، نیازمند اقدامات جهادی و فوری هستیم، عنوان کرد: متأسفانه عده‌ای بحث فرزندآوری را به مسائل اقتصادی گره‌ می‌زنند؛ در حالی که مشکلات فرهنگی در این زمینه تأثیرگذارتر است.
وی با اشاره به اینکه در تولید محتوا از ظرفیت‌ حوزه‌های علمیه بهره‌مند خواهیم شد، خاطرنشان کرد: در عرصه مطالبات بین‌المللی، نیازمند هماهنگی و همکاری نهادهای حوزوی و دولت هستیم.