printlogo


printlogo


در فتوای اتحادیه جهانی علمای مسلمان تأکید شد
 مداخله نظامی و کمک به مقاومت تکلیف شرعی است
کمیته اجتهاد و فتوای اتحادیه جهانی علمای مسلمان، بیانیه‌ای با عنوان «فتوای دولت‌های کشورهای مسلمان در مورد تعهداتشان در قبال جنگ غزه» صادر و تصریح کرد: مداخله نظامی و ارائه تجهیزات نظامی به دولت فلسطین و گروه‌های مقاومت، یک تکلیف شرعی است.

به گزارش ایکنا به‌نقل از الاخبار لبنان، اتحادیه جهانی علمای مسلمان از کشورهای عربی و مسلمان خواست تا مردم نوار غزه را که اسرائیل ۲۵ روز است، تحت محاصره و حملات شدید قرار داده است، از نسل‌کشی نجات دهند.
در این بیانیه آمده است: دولت‌ها و ارتش‌های رسمی باید فوراً برای نجات غزه از نسل‌کشی و ویرانی همه‌جانبه مداخله کنند. این اقدام مورد انتظار تعهد کامل به وظیفه حمایت دینی، سیاسی، حقوقی و اخلاقی فلسطین در راستای توافقات بین‌المللی و منافع راهبردی منطقه و امت خواهد بود.
در بیانیه فوق با اشاره به تمام کشورهای عربی و مسلمان به‌ویژه مصر، اردن، سوریه و لبنان، همسایگان فلسطین، تأکید شده است: «مداخله نظامی و ارائه تجهیزات نظامی به دولت فلسطین و گروه‌های مقاومت یک تکلیف شرعی است.»
در این بیانیه با اشاره به حمایت همه‌جانبه نظامی، مالی و رسانه‌ای غرب از اسرائیل و همچنین کمک دیپلماتیک آن، از کشورهای عربی و مسلمان درخواست شده است که حمایت مشابه و همبستگی با فلسطین را به‌عمل آورند.