printlogo


printlogo


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
تهدید امروز جامعه اسلامی، افراطی‌گری و لیبرالیسم فرهنگی است
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: خطری که امروز جامعه اسلامی را تهدید می‌کند، افراطی‌گری از سویی و لیبرالیسم فرهنگی غرب از سوی دیگر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام و‌المسلمین شهریاری، در دیدار اعضای همایش خانواده مقاوم، بیان کرد: خطری که امروز جامعه اسلامی را تهدید می‌کند، افراطی‌گری از سویی و لیبرالیسم فرهنگی غرب از سوی دیگر است؛ اما باید دانست، لیبرالیسم فردگرایانه یک نقاب است و پشت پرده هر دو جریان، سودگروی نظام سلطه است که به دنبال منفعت‌های خویش است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: ما مشارکینی، هم در دنیای غرب و هم در جهان اسلام داریم که تقابل ارزش‌های لیبرالیستی با ارزش‌های اخلاقی را دریافته‌اند.
وی با اشاره به خانواده به‌عنوان یکی از محورهای مهم، بیان کرد: این هم‌پیمانان ما، در تقابل ارزش‌های پیرامون خانواده مانند تقابل ارزش حجاب با پورنوگرافی، ارزش خانواده با هم‌جنس‌گرایی و ارزش فرزندآوری با سقط جنین و... با ما اشتراک نظر دارند و این می‌تواند محور وحدت قرار گیرد.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین شهریاری، وحدت جهان اسلام و نیز همزیستی مسالمت‌آمیز در جهان با هدف حفاظت از امنیت مسلمانان در نقاط مختلف جهان را دو رسالت عمده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی معرفی کرد و کرامت انسانی را ارزش مسلط در برابر لیبرالیسم فردگرایانه دانست و تصریح کرد: این ارزش می‌تواند محور وحدت و همزیستی باشد.