printlogo


printlogo


افتتاح مرکز فرهنگی رسول اکرم(ص) ماداگاسکار با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی که برای دیدار با مسلمانان آفریقا به این منطقه از جهان سفر کرده بود، در ماداگاسکار از پروژه‌های مختلف فرهنگی از جمله حوزه علمیه دارالحکمه دیدار و همچنین در اجتماع اساتید و مبلغان مذهبی این کشور شرکت و با آنان به گفت‌وگو نشست.

به گزارش خبرگزاری شفقنا، در این دیدارها، آخرین وضعیت فرهنگی، نیازهای مراکز و راه‌های بهبود فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی در آفریقا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حضور نماینده تام‌الاختیار حضرت آیت‌الله سیستانی، با استقبال و اشتیاق بسیار گرم مراکز فرهنگی - اسلامی مواجه شد.
همچنین در ادامه این دیدارها، مرکز بزرگ فرهنگی رسول اکرم(ص) ماداگاسکار 23 مهر، با حضور نماینده تام‌الاختیار حضرت آیت‌الله سیستانی گشایش یافت.
در مراسمی که به‌همین منظور برگزار شد، حجت‌الاسلام حنیف رئیس این مرکز، طی سخنانی تصریح کرد: این مرکز مشتمل بر سه بخش مؤسسه خیریه و دارالایتام، مرکز فعالیت‌های آموزشی و آکادمیک و مسجد حضرت خدیجه(ع) است و هدف اصلی از تأسیس این مرکز بزرگ در آنتاناناریوو ( پایتخت ماداگاسکار) ، آموزش جوانان برای اشتغال، خدمت به طبقات محروم و ایتام و ایجاد محیط فرهنگی مناسب برای مسلمانان و پیروان اهل‌بیت(ع) است.
وی افزود، صدها یتیم تحت پوشش این مؤسسه هستند. رسیدگی به محرومان از نظر نیازهای اولیه به‌ویژه نیازهای غذایی، از برنامه‌های ماست که به‌شکل هفتگی انجام می‌شود. همچنین جوانانی که طی چهار سال به آنها آموزش‌های دانشگاهی متناسب با نیاز جامعه داده می‌شود تا بتوانند در پروژه‌های صنعتی، کشاورزی و فناوری مشارکت داشته باشند.
پروژه کاشت درختان قهوه، از دیگر برنامه‌های مرکز بوده است که در نتیجه آن از نظر اقتصادی به استقلال رسیده و توانسته‌ایم، با درآمدهای آن، ایتام و فقرا را تحت پوشش قرار داده و خدمات درمانی نیز به جامعه ارائه دهیم.
حجت الاسلام حنیف تأکید کرد: نکته حائز اهمیت آن‌که این خدمات، صرفاً ویژه مسلمانان نیست و به همه اقشار جامعه ارائه می‌شود.
گفتنی است، در این مراسم علاوه بر حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی، جمع کثیری از شخصیت‌های فرهنگی و علمی و سیاسی، از جمله استاد رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و سفیر جمهوری اسلامی ایران و رؤسای فدراسیون خوجه‌ها در آفریقا و ماداگاسکار که در سرمایه‌گذاری این مرکز مشارکت جدی نموده‌اند، حضور داشتند.