printlogo


printlogo


حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل خبر داد
فعالیت حدود ۱۶ هزار بانوی طلبه در مدارس امین
حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، 25مهر در نشستی با نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران به‌تعبیر مقام ‌معظم رهبری، پدیده مبارک و بابرکتی بود، اظهار کرد: امروز در سیستم آموزش و پرورش و نظامات تعلیم و تربیت کشور از مجموع ۲۴هزار مبلغ و مبلغه طرح امین، ۱۵تا ۱۶هزار نفر از آنها از خواهران طلبه هستند. در نشستی که با وزیر وقت آموزش و پرورش آقای دکتر نوری داشتیم، گفتند: این جمعیت کم و کیفش نسبت به دیگران بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران  اظهار کرد: بر خلاف اینکه مدت زیادی از فعالیت حوزه علمیه خواهران نمی‌گذرد؛ اما امروز در مشارکت در طرح‌هایی مانند طرح امین، جشنواره علامه حلی، جشنواره هنرهای آسمانی و.... پا به پای برادران در حرکتند؛ حتی در جاهایی مانند تولید محصولات، جلوتر نیز هستند؛ اما محرومیت در این حوزه بیشتر است.
حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل، با اشاره به اینکه، یک طلبه برادر از بدو ورود از خدمات حوزه بهره‌مند است؛ اما حوزه علمیه خواهران این‌طور نیست و برحسب مقاطع، تا مقطع سطح دو تحت پوشش است، عنوان کرد: اگر بعد از انفصال از این مقطع، به یکی از شئونات روحانیت پای‌بند نباشد، خدماتش منتفی می‌شود؛ اما با این وجود در حال تلاش و انجام دادن کارهای محوله هستند.
وی با بیان اینکه تقریباً نیمی از جمعیت مبلغان را خواهران تشکیل می‌دهند، گفت: این خواهران با همه سختی‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و حوزه‌های علمیه را بالنده نگه می‌دارند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پنج واحد آموزشی سطح دو و یک واحد آموزشی سطح سه در استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول فعالیت هستند و امید است شاهد گسترش حوزه‌‌های علمیه در این استان باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل، با بیان اینکه امسال اولین سالی است که برنامه پنج‌ساله مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برای رسیدن به چشم‌انداز ۱۴۱۴ که طراحی‌‌های صورت‌گرفته و افق‌‌های شناسایی‌شده که به آنجا برسیم، تصویب شده؛ اما سه میان‌برنامه، ذیل آن تعریف شده که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد، بر حسب برش زمانی و جغرافیایی آن منطقه مشخص است.