printlogo


printlogo


فراخوان آثار به همایش بین‌المللی «فقه سیاست خارجی»
عضو دبیرخانه همایش بین‌المللی «فقه سیاست خارجی»، از برگزاری این همایش در زمستان ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سعیدی‌آریا در نشست خبری همایش بین‌المللی فقه سیاست خارجی، با بیان اینکه مسئله ما در ورود به فقه سیاست خارجی، تأکید مقام معظم رهبری به تبیین استفتائات در این عرصه است، عنوان کرد: این همایش مقدمه‌ای برای ایجاد یک گفتمان میان متخصصان فقه و افرادی که با موضوعات فقهی درگیر هستند، می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه باید مبناهای فقهی اقدامات در عرصه سیاست خارجی تبیین شود، خاطرنشان کرد: این همایش زیر نظر مؤسسه دین و تمدن که یکی از مراکز حوزوی است، دنبال می‌شود؛ چراکه نگاه عمیق دینی و فقهی در آن لحاظ شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی‌آریا از برگزاری این همایش در زمستان ۱۴۰۳ خبر داد و ادامه داد: محورهای همایش شامل پایه‌های سیاست خارجی و منافع ملی، امنیت بین‌الملل و سیاست خارجی، عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی، نظریه اسلامی در سیاست خارجی و مبانی فقهی مقاومت است.

وی با بیان اینکه با روشن شدن مبنای فقهی در هر زمینه‌ای، حجت بر ما تمام خواهد شد، تصریح کرد: اگر مبانی فقهی مشخص نشود، دچار تشتت آراء خواهیم شد و تصمیمات متناقض و متعدد اتخاذ خواهد شد.

 عضو دبیرخانه همایش بین‌المللی فقه سیاست خارجی، با اشاره به اینکه حجم بسیار زیادی از استفتائات از مقام معظم رهبری در خصوص این موضوعات وجود دارد، یادآور شد: علاقه‌مندان برای ارسال مقالات خود به این همایش، می‌توانند به نشانی feqhskh.ir مراجعه فرمایند.