printlogo


printlogo


نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان
روح انقلابی در حوزه‌های علمیه تقویت شود
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده تأکید کرد: روح انقلابی در حوزه‌های علمیه تقویت شود و خدای ناکرده، طلاب به سمت حوزه سکولار نروند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه ، 2مهر در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان هرمزگان که در سالن اجتماعات کانون فرهنگی و تربیتی غدیر بندرعباس برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به طلاب و مهمانان به‌ویژه حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌ابوالقاسم دولابی، اظهار کرد: تشکر دارم از مدیر حوزه علمیه هرمزگان که با این عملکرد، سیر صعودی عمل به برنامه‌ها را نشان می‌دهد.
وی افزود: در بخش کیفی و کمی نیز، باید متناسب با نیاز‌ها و شرایط خاص استان، رشته‌های تخصصی راه‌اندازی شود.
گرایش‌های تخصصی حوزوی در استان راه‌اندازی شود
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت : باید به تقویت گرایش‌ها و رشته‌های تخصصی در مدارس علمیه که مورد نیاز استان است، در سطوح بالا پیگیری و دنبال شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان اینکه در شرایط سختی قرار داریم و دشمن با همه توان و امکانات خود به میدان آمده است، عنوان کرد: دشمن به دنبال جنگ با باورها، ارزش‌ها، انقلاب و روحانیت است و باید از حالت انفعال خارج شده و این، مسئولیت ما را دوچندان می‌کند.
وی تأکید کرد: نقش حوزه‌های علمیه راهبری جامعه است، زیرا که در طول انقلاب و قبل از آن نیز پیشگام و پرچمدار جامعه بوده و امروز نیز نیازمندیم این نقش روحانیت نسبت به گذشته بیشتر شود و با برنامه دقیق و مناسب حرکت کنیم.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: نگذاریم، روح خود‌باوری تضعیف شود و مرجعیت فکری روحانیت به سمت و سوی دیگر کشیده شود و اگر این امر حاصل شود، باید نگران عمق باورهای مردم شد.
امام جمعه بندرعباس ادامه داد: مأموریت اصلی روحانیت اقامه دین خداست و تمام کارهای این قشر، ذیل این مأموریت انجام می‌شود و نباید از این امر غفلت کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان اینکه گسترش اخلاق در جامعه یکی از مأموریت‌های دیگر روحانیت است، خاطرنشان کرد: گسترش معنویت بنا بر رهنمودهای رهبر انقلاب در بخش فرهنگ، اخلاق و سبک زندگی و علم در تمامی بخش‌های آن را شامل می‌شود.
وی اضافه کرد: روحانیت مردم را با فقه زندگی آشنا کند و در تمام مجالس و مراسم‌ها نباید از مسائل شرعی و مورد نیاز مردم غفلت کرد.
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، با بیان اینکه رزمندگان اسلام، در دفاع مقدس مردانگی خود را به اسلام و انقلاب ثابت کردند، یادآور شد: امروز وظیفه ما روایت‌گری و تبیین دفاع مقدس برای نسل جدید است؛ همان‌گونه که روحانیت در انتقال معارف قرآنی و احکام نیز، باید به جوانان آگاهی‌بخشی کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده تأکید کرد: روح انقلابی در حوزه‌های علمیه تقویت شود تا خدای ناکرده طلاب به سمت حوزه سکولار نروند که از مسائل انقلاب و سیاست به‌دور باشند. طلاب باید دشمن‌شناسی را نصب‌العین خود قرار دهند.