printlogo


printlogo


تقدیر از نیم‌قرن فعالیت آیت‌الله صلواتی در مسند تدریس و تهذیب

عالم ربانی آیت‌الله غلامرضا صلواتی، از اساتید پیشکسوت اخلاق حوزه علمیه قم، پس از عمری ترویج معارف مکتب اهل‌بیت(ع) و تربیت طلاب در حوزه‌های علمیه، 30 شهریور دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت. پیکر این عالم پارسا، ۱ مهر از مسجد حضرت امام حسن عسکری(ع) به‌سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع و پس‌از اقامه نماز میت توسط حضرت آیت‌الله سبحانی، در این مکان مطهر به خاک سپرده شد.
امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، دفتر آیت‌الله‌العظمی‌ شبیری زنجانی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیات سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس‌جمهور، در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت این عالم پرهیزکار را تسلیت گفتند.

  امام خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی
بسم‌الله الرحمن الرحیم
رحلت عالم ربّانی مرحوم آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا صلواتی رحمةالله‌علیه را به حضرات علمای اعلام حوزه‌ی علمیه قم و شاگردان و ارادتمندان ایشان و بالخصوص به خاندان گرامی و بازماندگان آن بزرگوار تسلیت عرض می‌کنم. این عالم پارسا و پرهیزگار سال‌های طولانی در مسند تدریس و نیز در جایگاه درس‌آموز صفا و اخلاص، به حوزه‌ علمیه خدمت کردند و با طهارت و تقوا به ملکوت پیوستند. رحمت و رضوان الهی بر ایشان باد.

  آیتاللهالعظمی نوری همدانی
بسم‌الله الرحمن الرحیم/ انا لله وانا الیه راجعون
خبر ارتحال فقیه پارسا آیت‌الله آقای حاج شیخ غلامرضا صلواتی(ره) موجب تأسف و تأثر گردید.
آن مرحوم یکی از شخصیت‌های ممتاز عصر ما بود؛ استادی که در علم و عمل نمونه و از حیث تقوا و پرهیزکاری برجسته بود.
در نهضت امام راحل(ره) و ترویج مرجعیت آن رهبر فقید پیشگام بود و سال‌ها رنج تبعید را تحمل نمود و عمر بابرکت خود را در راه ترویج فرهنگ اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) گذراند.
اینجانب درگذشت این عالم ربانی و استاد برجسته حوزه علمیه قم را به محضر مبارک حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج) و شاگردان و خانواده گرامی‌شان تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن فقید سعید مسئلت می‌نمایم.

 آیتاللهالعظمی  مکارم شیرازی
إنا لله وإنا إلیه راجعون
خبر رحلت عالم فرزانه جناب آیت‌الله غلامرضا صلواتى (رحمة الله علیه) موجب تألم و تأثر گردید. شخصیتى علمى و اخلاقى که در محضر عالمان و فقهاء بنام در اراک و قم پرورش یافته و وجود او در حوزه قم خصوصاً در جمع شاگردان و علاقه‌مندان منشأ خیر و برکت بود. علاقه وافر ایشان به امام راحل و سابقه مجاهدت‌هاى وى در انقلاب اسلامى نقطه‌اى درخشان در زندگى او محسوب مى‌گردد.
اینجانب ارتحال این عالم ربانى را به خانواده و شاگردان و علاقه‌مندانش، علما و فضلاى حوزه علمیه قم و اراک تسلیت عرض نموده، علو درجات ایشان و صبر و اجر جزیل براى بازماندگان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.
والسلام علیکم و رحمة الله

  دفتر حضرت آیتالله شبیری زنجانی
إنا لله وإنا إلیه راجعون
درگذشت عالم وارسته آیت‌الله‌ آقای حاج شیخ غلامرضا صلواتی (رحمة‌الله‌علیه) را به حوزه‌های علمیه، عموم علاقه‌مندان و بیت مکرم ایشان تسلیت می‌گوییم.
آن فقید سعید، عمر شریف خود را در ترویج و نشر معارف نورانی اهل‌بیت(ع) و تربیت شاگردان و تهذیب نفوس سپری کرد و با رفتار و اخلاق حسنه و صفات حمیده خود، مؤمنین را هدایت و ارشاد نمود.
رضوان‌الله علیه وحشره الله مع محمد و اهل‌بیته الطاهرین(ع).

  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
بسم‌الله الرحمن الرحیم/ انا لله وانا الیه راجعون
ارتحال عالم ربانی و فقیه جلیل‌القدر حضرت آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا صلواتی(ره) از اساتید پیشکسوت و برجسته حوزه علمیه قم موجب تألم و تأثر گردید. این عالم زاهد و وارسته، همت و کوشش خود را معطوف شاگردپروری کرد و اندوخته‌های ارزشمندی را که از بزرگان حوزه‌های علمیه کسب کرده بود، با سلوکی معنوی و اخلاقی به شاگردان خود ارائه کرد.
توانمندی‌های علمی کم‌نظیر او و سال‌ها مجاهدت در ترویج معارف مکتب اهل‌بیت(ع) و تقویت حوزه‌های علمیه، ساده‌زیستی و شهرت‌گریزی، از شاخصه‌های بارز آن عالم پارسا بود. این استاد فاضل در دوران غربت امام خمینی(قد) و نهضت اسلامی از یاران امام راحل بود و در اثر همراهی با انقلاب اسلامی، رنج تبعید را به‌جان خرید.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رحلت این عالم پرهیزکار و انقلابی را به محضر حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج)، رهبرمعظم انقلاب -مدظله العالی-، مراجع عظام تقلید -دامت‌برکاتهم- حوزه‌های علمیه و همچنین به بیت مکرم، شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن فقیه فرزانه، علو درجات و غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستار است.

 آیتالله سعیدی
تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)
این عالم عامل که اخلاق و منشش گویای فضائل معنوی و ایمان راسخ او بود، نه‌تنها در عالم فقاهت خبره بود که در عالم سیاست نیز از بصیرتی مثال‌زدنی برخوردار بود و در دوران ستم‌شاهی پرچم حمایت از امام خمینی(قد) را علی‌رغم خطرات و تبعاتی که برایش داشت، برافراشت و از سابقون در انقلاب اسلامی و مقربان درگاه حق شد.

  آیتالله اعرافی مدیر حوزههای علمیه
خبر ارتحال استاد معظم و شخصیت علمی و اخلاقی حوزه علمیه قم، حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ غلامرضا صلواتی قدس‌الله نفسه الزکیه برای حوزه‌های علمیه ناگوار و تألم‌انگیز است. این فقیه فرزانه و دانشمند پارسا، پس از طی مراحل تحصیل محضر استادان برجسته حوزه و مدارج تهذیب و تزکیه نفس و سلوک معنوی با نهایت صبوری و مجاهدت، بیش از نیم‌قرن در مسند تدریس، به تربیت شاگردان فراوان و برجسته در حوزه بزرگ قم پرداخت و الگوی پاک‌زیستی و پارسایی و فروتنی و نماد سنت‌های اخلاقی سلف صالح حوزه‌های علمیه بود و نقش ایشان در ارشاد و هدایت مردم شریف و طلاب و فضلای حوزه و نیز حضور ارزشمند وی در نهضت و انقلاب اسلامی و همراهی با امام راحل _ اعلی‌الله مقامه _ و رهبری معظم انقلاب اسلامی _ مد ظله _ ستودنی است. درگذشت این استاد ممتاز حوزه قم را به حضرت ولی‌عصر(عج) و رهبری معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم و حوزه علمیه قم و سایر حوزه‌های علمیه و شاگردان و علاقه‌مندان و بیت معظم‌له و آقازادگان ارجمند ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده، رفعت مقام و روح و رضوان الهی را برای آن فقید سعید از محضر ربوبی جل و علی مسألت و سلامت و عزت و شکیبایی و پاداش الهی را برای بازماندگان محترم خواستارم.
رجاء واثق است، مردم شریف قم و عموم طلاب و فضلا و اساتید حوزه، نهایت مشارکت در تکریم و بزرگداشت ایشان به عمل آورند و با شرکت در تشییع و مراسم ختم، مقام والای ایشان را گرامی دارند.

  مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم
انا لله وانا الیه راجعون
ارتحال حضرت آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا صلواتی، عالمی فرزانه که سالیان بلند عمر شریف خود را وقف پرورش طلاب و فضلا و عاشقان علوم اسلامی نموده بود، موجب اندوه و غم‌گساری حوزویان به‌ویژه شاگردان و ارادتمندان این استاد توانا و مخلص شد.
علم، عمل، متانت، معنویت و ارادت به خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) از شاخص‌های این استاد مبرز حوزه علمیه قم و همچنین وفاداری به نظام اسلامی و تعهد در قبال خون شهیدان، از برجستگی‌های این عالم فاضل و خدمت‌گزار امت اسلام بود.
بدین‌وسیله فقدان و ارتحال این استاد نام‌آور حوزه علمیه قم را به رهبر عزیز انقلاب و سایر مراجع معظم تقلید و به سلسله اساتید حوزه‌های علمیه، طلاب و فضلای محترم، شاگردان و ارادتمندان آن عالم ربانی به‌ویژه فرزندان و بیت شریف‌شان تسلیت عرض می‌نماییم.

  برگزاری مراسم بزرگداشت در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم بزرگداشت اولین شب ارتحال آیت‌الله غلامرضا صلواتی، یکم مهر از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای‌عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، با حضور آیات حسینی بوشهری، اعرافی، خاتمی، اراکی، شب زنده‌دار، رجبی، نمایندگان بیوت مراجع معظم تقلید، علما، مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، مسئولان نظامی و استانی، اساتید، طلاب و اقشار مختلف مردم متدین و ولایی، در مسجد اعظم قم برگزار شد.
در این مراسم که همزمان با شب شهادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین رزاقی از وعاظ و خطبای حوزوی، ضمن اشاره به جایگاه امامت و ولایت، در ادامه به برخی از ویژگی‌های علمی و اخلاقی مرحوم آیت‌الله صلواتی پرداخت.