printlogo


printlogo


به همت مؤسسه بوستان کتاب
کتاب «اندیشه سیاسی آیت‌الله محمدعلی شاه‌آبادی(ره)» روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «اندیشه سیاسی آیت‌الله محمدعلی شاه‌آبادی(ره)» اثر سیدجواد میرخلیلی، در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در ۲۲۲ صفحه تهیه و به‌همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.
در این اثر، نویسنده کوشیده است، با استفاده از منابع دست اول برجای‌مانده از مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی، خاصه دو اثر مشهور ایشان، «شذرات المعارف» و «رشحات البحار» اندیشه سیاسی ایشان را تبیین کند و همچنین تأثیرات فکری ایشان را بر شاگردشان امام خمینی(قد) نشان دهد؛ چراکه تأثیرات عرفانی و اخلاقی و عملی آیت‌الله شاه‌آبادی(ره) به‌نوعی زیربنای فکری و اعتقادی انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود.
این کتاب در چهار فصل تألیف شده است؛ فصل اول با عنوان «زمینه‌های فکری و عینی اندیشه سیاسی آیت‌الله شاه‌آبادی(ره)»، به بررسی زندگی ایشان پرداخته و ویژگی‌های فردی و شخصیتی او و زمینه‌های ذهنی و عینی شکل‌گیری اندیشه‌اش را شرح داده است.
نویسنده در فصل دوم با عنوان «مبانی نظری اندیشه و عمل سیاسی آیت‌الله شاه‌آبادی(ره)»، به تبیین مبانی نظری اندیشه سیاسی ایشان می‌پردازد.
«اندیشه و عمل سیاسی آیت‌الله شاه‌آبادی(ره)»، عنوان سومین فصل از کتاب حاضر است که در آن مفهوم‌شناسی سیاست، آزادی و عدالت مورد تأکید قرار گرفته است.
​​​​​​​چهارمین و آخرین فصل از این کتاب، با عنوان «تأثیر اندیشه آیت‌الله شاه‌آبادی(ره)بر اندیشه و عمل امام خمینی(قد)»، به بررسی تأثیر حکمت متعالیه در شکل‌گیری اندیشه سیاسی مرحوم شاه‌آبادی، تأثیرپذیری امام خمینی از آیت‌الله شاه‌آبادی و تأثیر عرفانی آیت‌الله شاه آبادی بر امام خمینی(قد) پرداخته است.
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب، می‌توانند به‌نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.