printlogo


printlogo


با تلاش حافظان حریم حرم بانوی کرامت(س)
درسنامه اختصاصی امر به معروف و نهی از منکر تدوین شد
مسئول حافظان حریم حرم حضرت فاطمه معصومه(س)، از تدوین درسنامه اختصاصی امر به معروف و نهی از منکر با محوریت حجاب و عفاف ویژه اماکن مذهبی خبر داد و گفت: تا به امروز، 110 مبلغه تخصصی آموزش دیده‌اند تا با رفتارهای محبت‌آمیز و گفتار نیک، عموم افراد را به حجاب و عفاف دعوت کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، از آنجایی که ایران اسلامی پرچمدار تمدن، فرهنگ، اندیشه دینی و مبارزه با ابتذال است، می‌خواهد با از بین بردن حجاب و عفاف در ایران اسلامی، ضمن نابودی خانواده و نسل صالح، مقاومت کشورهای اسلامی به رهبری ملت آزاده ایران را بشکند؛ بر همین اساس، بیش از ۵۰۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان به‌صورت شبانه‌روزی و رایگان مشغول ترویج ابتذال فرهنگی در میان نسل جوان هستند.

  راهاندازی واحد حافظان حریم با هدف مقابله هدفمند با ابتذال فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف
آستان مقدس حضرت معصومه(س)، به‌عنوان یکی از قطب‌های فرهنگی کشور، خیزشی هدفمند را برای مقابله با این ابتذال در پیش گرفته است و واحد حافظان حریم، تنها یکی از بخش‌های متولی ترویج فرهنگ و اندیشه دینی در آستان مقدس حضرت معصومه(س) است.
واحد حافظان حریم آستان مقدس حضرت معصومه(س) با شدت گرفتن فعالیت تبلیغی دشمن در عرصه حجاب و عفاف، با تربیت مبلغان متخصص به‌صورت هدفمند در حال مقابله با نقشه شوم دشمنان در عرصه حجاب، عفاف و خانواده است؛ بر همین اساس این واحد در طول سال برنامه‌های متنوعی را برای تحقق اهداف خویش در عرصه حجاب و عفاف برگزار می‌کند.

  تدوین درسنامه تخصصی امر به معروف و نهی از منکر با محوریت حجاب و عفاف ویژه اماکن مذهبی برای اولین بار در کشور
برخورد دلسوزانه و محبت‌آمیز محور انجام فریضه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است؛ از آنجایی که مقوله حجاب و عفاف، بسیار حساس است، نمی‌توان از هر روش و شیوه‌ای برای دعوت به حجاب و عفاف بهره گرفت و تنها استفاده از روش‌های مؤثر می‌تواند، مورد قبول شخص دعوت‌شونده باشد.
بر همین اساس به درخواست واحد حافظان حریم حرم، برای نخستین‌بار در کشور درسنامه امر به معروف و نهی از منکر با محوریت حجاب و عفاف از سوی اداره آموزش آستان مقدس برای خادمان و مبلغان تدوین شده و شیوه‌های متنوعی برای دعوت اثرگذار به مبلغان آموزش داده شده است که در حال حاضر، حدود ۱۱۰ مبلغ متخصص در واحد حافظان حریم در قالب ۴ شیفت خدمتی، به روش‌های محبت‌آمیز و با اهدای هدایای متبرک، مشغول خدمت و دعوت بانوان و دختران کودک، نوجوان و جوان، به مقوله حجاب و عفاف هستند.
روزانه حدود هزار بانو را به شیوه‌های زیبا و اثرگذار، به رعایت حجاب و عفاف دعوت می‌کنند که این دعوت زیبا، براساس نظرسنجی‌های صورت‌گرفته از بانوان، نقطه عطفی در زندگی آنها بوده و این بانوان و دختران، این دعوت را عنایت حضرت معصومه(س) به خود قلمداد کرده و تأکید می‌کنند، به‌واسطه این عنایت حضرت، همواره پرچمدار حجاب و عفاف فاطمی در جامعه خواهند بود و در مناسبت‌های ملی و مذهبی، این دعوت زیبا روزانه به بیش از چهار هزار نفر افزایش می‌یابد.

  اهدای ۱۳۷ هزار بسته هدیه در طول ایام مختلف سال به بانوان و دختران
واحد حافظان حریم آستان مقدس حضرت معصومه(س) همان‌طور که تأکید شد، یکی از مهم‌ترین روش‌هایی را که برای دعوت دختران و بانوان به مقوله حجاب و عفاف انتخاب کرده است، اهدای هدایای متبرک و ملزومات حجاب و عفاف است که حدوداً در طول سال، بیش از ۱۳۷ هزار بسته شامل: ملزومات حجاب و عفاف، گیره، روسری، ساق دست، چادر و گل خشک متبرک ضریح مطهر، به بانوان و دختران کودک و نوجوان اهدا می‌کند.

  اهدای بیش از ۲۰۰۰ کتاب با موضوع حجاب و عفاف
کتاب‌های ترگل، گلپوش، لینالونا، غیرت و حیا، دلواپسی و مردان غربی، از سوی واحد حافظان حریم، در موضوع حجاب و عفاف در قالب بسته‌های هدیه فرهنگی، به بانوان و دختران کودک، نوجوان و جوان اهدا شده است.

  برگزاری مسابقه از کتاب واجب فراموششده ویژه خادمان
برگزاری مسابقه از کتاب واجب فراموش شده، اهدای لوح یادبود به دختران و بانوان در ایام مناسبتی، اهدای ملزومات حجاب و عفاف و تشویق بیش از ۲۵ هزار دختر کودک و نوجوان محجبه و اجرای طرح خادم‌یاران افتخاری امر به معروف و نهی از منکر، از میان مبلغان برجسته حوزه‌های علمیه خواهران، از دیگر اقدامات واحد حافظان حریم در طول سال بوده است.

  تشویق نوعروسان و مادران جوان دارای چند فرزند بر محوریت حجاب و عفاف
​​​​​​​
واحد حافظان حریم در راستای نقش محوری حجاب در حفظ آرامش و امنیت و تربیت نسل صالح در کانون خانواده‌ها، احکام مرتبط با حجاب و عفاف و همسرداری را در قالب بروشور همراه با هدیه فرهنگی به نوعروسان اهدا می‌کند و همچنین مادران جوانی که دارای چند فرزند هستند، با هدف افزایش جمعیت و تربیت نسل منتظر، با شعار «امید است که مادر یاران تو باشم یا صاحب‌الزمان(عج)»، از سوی واحد حافظان حریم، با هدایای فرهنگی تشویق و ترغیب می‌شوند که ضمن حفظ حجاب و عفاف، این مبحث مهم و محوری را در تربیت فرزندان منتظر و نسل صالح نقطه کانونی قرار دهند و بر مبنای آن، فرزندان خود را تربیت کنند.
اهدای بسته‌های متبرک به اردوهای دانش‌آموزی، اهدای هدیه به زائران غیرایرانی و تبیین مبحث پوشش برای آنان، برگزاری نمایشگاه‌های تصویری با محوریت بیان سیرتحولی پوشش در طول تاریخ و بیان این مطلب که پوشش حداقلی از دیرباز، پوشش کنیزان بوده که خرید و فروش می‌شده‌اند؛ نه انسان‌های آزاده، از دیگر محورهای فعالیت واحد حافظان حریم است.
لازم به ذکر است، این واحد با توزیع بسته‌های حجاب و عفاف، گل خشک متبرک و جملات انگیزشی در حوزه حجاب و عفاف به‌صورت هدفمند و با پشتوانه علمی و آموزشی، مشغول تربیت مبلغ متخصص و اجرای طرح تبلیغی است و بنابر نظرسنجی‌ها، دعوت زیبا و محبت‌آمیز، سبب موفقیت ۹۸ درصدی فعالیت‌های تبلیغی این واحد در میان دختران و بانوان شده است.