printlogo


printlogo


در واکنش به اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم
فعالیت کاروان چندملیتی قرآنی در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
مدیرکل قرآن و حدیث جامعة المصطفی العالمیه، از اعزام کاروان چندملیتی قرآنی اربعین حسینی با همکاری جامعةالمصطفی و معاونت فرهنگی ستاد اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رفیعی، مدیرکل قرآن و حدیث جامعة المصطفی العالمیه در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: کاروان ۲۵ نفره قرآنی از ملیت‌های مختلف هندی، پاکستانی، افغانستانی، عراقی و برخی کشورهای آفریقایی، با هدف ارائه خدمات قرآنی به زائران پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی می‌باشد.
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه، با بیان اینکه این حرکت پرشور قرآنی هدف دیگری را دنبال می‌کرد، افزود: با توجه به اتفاقات ماه‌های اخیر در برخی کشورهای اروپایی مبنی بر اهانت به ساحت قرآن کریم و همچنین سیاست دولت‌های استعماری مبنی بر قداست‌‌زدایی از ساحت مقدس قرآن کریم و حمایت غرب و تفکر غربی در خصوص قرآن کریم و تبدیل کردن آن به یک فرهنگ، این حرکت جامعة المصطفی العالمیه، در واکنش به این‌گونه اقدامات رذیلانه جوامع سلطه‌گر در نحوه برخورد با کتاب مقدس بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان است.
وی ادامه داد: بزرگداشت اربعین، تاسوعا و عاشورای حسینی، در واقع بزرگداشت ارزش‌های اخلاقی و انسانی است و ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) از دیدگاه جامعه‌شناسی، آثار مثبت و اخلاقی زیادی در جامعه دارد.
استاد جامعة المصطفی العالمیه، با اشاره به اینکه در ایام محرم و صفر، توجه مردم به مسائل اخلاقی چند برابر می‌شود، تصریح کرد: رفتارهایی مانند اطعام، خیرات و عبادات ویژه این ایام، همراه با خیر و برکت زیادی برای جامعه است؛ لذا این حرکت قرآنی چندملیتی در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی، می‌تواند آثار معنوی ارزشمندی را برجای بگذارد؛ لذا در طول مسیر نجف تا کربلا، کاروان چندملیتی قرآنی اربعین حسینی جامعة المصطفی متناسب با برنامه‌ریزی انجام‌شده، برنامه‌های متنوعی را ارائه خواهند کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در پایان گفت: کاروان چندملیتی قرآنی اربعین حسینی، از هشتم صفر تا روز اربعین در مسیر نجف اشرف تا کربلای معلی به اجرای برنامه می‌پردازند.