printlogo


printlogo


معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خبر داد
اجرای طرح «مبلّغ‌یاری» در حوزه علمیه اصفهان

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در اصفهان، اظهار داشت: معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، برنامه رشد و تعالی را با عنوان «طلبه تراز انقلاب اسلامی» در سال ۹۷ تهیه کرد.
وی با بیان اینکه تحت این طرح؛ ۱۲ ساحت تربیتی و مهارتی برای یک طلبه ترسیم شده است، گفت: این طرح در سه سطح حوزوی قابل ارائه و اجراست، در سطح یک حوزه مطابق این سند تربیتی، طلبه باید در عرصه‌های شناختی، هویتی و انگیزشی به شاخص‌های مطلوب دست پیدا کند.
معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: همچنین طلبه در این سطح، باید نسبت به زی طلبگی، شناخت اندیشه‌های امامین انقلاب و جریان‌شناسی سیاسی به‌حد مطلوب ارتقا یابد.
وی تصریح کرد: در این برنامه، تمامی طلاب در سطح یک، علاوه بر عناوین فوق با مهارت ۱ICDL و آموزش منبر، دعا‌خوانی و شناخت مخاطب؛ مانند ارتباط با نوجوانان و بیان احکام آشنا خواهند شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی تأکید کرد: برنامه رشد و تعالی حوزه علمیه اصفهان در حال حاضر در سطح یک در حال عملیاتی شدن است؛ در این برنامه مهارت‌های لازم و برنامه تربیتی طلاب به‌صورت هدفمند و با پایش و ارزیابی توسط مربیان رشد، دنبال می‌شود.
معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: در سطح یک طرح، هدف پرورش طلبه‌ای است که در تحصیل و تهذیب موفق باشد و حداقل‌های لازم در زمینه تبلیغ، مهارت‌های لازم، بصیرت کافی و بینش سیاسی را داشته باشد.