printlogo


printlogo


در جلسه مشترک مدیران جامعة الزهرا(س) و حوزه علمیه خراسان مطرح شد
تشکیل گروه واکنش سریع حوزوی برای شرایط خاص اجتماعی
مدیر جامعةالزهرا(س) در جلسه مشترک شورای معاونان این مرکز و حوزه علمیه خراسان، بر ضرورت تعامل مراکز حوزوی در عرصه اجتماعی و ارائه راهکارهای حل مسائل و مشکلات اجتماعی به‌ویژه در حوزه زن و خانواده تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این جلسه سرکار خانم سیده‌زهره برقعی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی جامعة‌الزهرا(س)، خواستار تعامل هدفمند حوزه‌های علمیه به‌ویژه در بخش بانوان شد.
مدیر جامعة‌الزهرا(س) در ادامه، بر ضرورت تعامل مراکز حوزوی در عرصه اجتماعی و ارائه راهکارهای حل مسائل و مشکلات اجتماعی به‌ویژه در حوزه زن و خانواده تأکید و اظهار کرد: به نظر می‌رسد، تشکیل یک گروه واکنش سریع برای شرایط خاص اجتماعی با حمایت مراکز معظم حوزوی در قم، اصفهان و خراسان، برای برنامه‌ریزی و اقدام به‌موقع طلاب در اتفاقات و شرایط خاص ضروری باشد.
در ادامه، مدیر حوزه علمیه خراسان نیز، با اشاره به اینکه نباید ظرفیت‌های مراکز و نهادهای حوزوی به‌واسطه عدم تعامل و هم‌افزایی در این فرصت اندک هدر برود، بررسی وضعیت دیدگاه‌ها و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد حوزه‌های علمیه به‌ویژه خواهران را ضروری دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط، با بیان اینکه اقتضائات حوزه‌های علمیه خواهران با برادران متفاوت است، اظهار کرد: در برنامه‌ریزی‌ها، تدوین سیاست‌ها و بازخوردگیری‌ها باید این تفاوت‌ها را در نظر گرفت.
مدیر حوزه علمیه خراسان، با انتقاد از عدم حضور مراکز حوزوی در تدوین برنامه‌های کلان کشور حتی در سطح کارشناسی و عدم حضور در مراجع تصمیم‌گیر و کلان ملی، گفت: این مسئله باید به مطالبه جدی همه مراکز حوزوی تبدیل شود.
وی با اشاره به تأثیر بانوان در اصلاح سبک زندگی و بحث جوانی جمعیت، افزود: این مسئله باید در مأموریت‌های حوزه‌های علمیه خواهران تعریف شود تا با آموزش و توجیه بانوان، وضعیت کنونی تا حدودی اصلاح شود.
همچنین سرکار خانم ‌هاشمی، مدیر بخش خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، تحصیل حدود ۶ هزار طلبه خواهر در ۵۰ مدرسه علمیه خواهران استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی را، نشانه بالندگی حوزه‌های خواهران دانست و گفت: در حال حاضر طلاب سطح ۳ می‌توانند، در ۷ رشته و طلاب سطح ۴ در ۳ رشته به فعالیت علمی بپردازند.