printlogo


printlogo


واکنش مراجع عظام و علما در پی حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع)
حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع) چهره سیاه دشمنان را  نمایان ساخت
 در پی حمله تروریستی به حرم احمد‌بن موسی(ع) (شاهچراغ)، آیات عظام؛ نوری همدانی، مکارم شیرازی آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس قم و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه‌ای، شهادت و مجروح شدن جمعی از هم‌وطنان‌مان در این حادثه دردناک را تسلیت گفتند و بر لزوم شناسایی و برخورد قاطع و سریع با عوامل داخلی و خارجی حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) تأکید کردند.

  آیت‌الله‌العظمی  نوری همدانی بسم‌الله الرحمن الرحیم
بار دیگر دشمنان اسلام و انقلاب و مردم ایران عزیز، دست به عمل جنایت‌کارانه زده و با حمله مجدد به زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت احمد‌بن موسی(ع)، چهره سیاه خود و هم‌پیمانان‌شان را نمایان ساختند؛ اما با رشادت حافظان مقتدر امنیت مواجه گردیدند.
ضمن تکریم به مقام شامخ شهیدان این حادثه تروریستی، برای مجروحان این حادثه طلب عافیت از درگاه خداوند متعال دارم و از مسئولان محترم می‌خواهم، نسبت به عوامل داخلی و خارجی این جنایت، برخورد لازم و سریع را داشته باشند.
توفیق همگان را از پرودگار متعال خواستارم.

  آیت‌الله‌العظمی  مکارم شیرازیانا لله و انا الیه راجعون
خبر جسارت مجدد به حرم حضرت احمد‌بن موسی(ع) و شهادت و جراحت تعدادی از هم‌وطنان و زائران آن حرم مطهر، موجب تألم و تأثر شدید گردید.
قطعاً این جنایات، از سرِ زبونی و خواری صاحبان قلب‌ها و ذهن‌های سیاه و منحرف برنامه‌ریزی و اجرا شده که مورد حمایت مالی، تبلیغاتی و اطلاعاتی دشمنان قسم‌خورده اسلام و امت ولایی ایران هستند.
بحمدالله با جان‌فشانی عزیزان و نیروهای شجاع حاضر در محل، جلوی جنایت بزرگی گرفته شد؛ ولی بر نیروها و مسئولان امنیتی و انتظامی کشور لازم است، با تلاش مجدانه بستر این حرکات را برچیده و این‌گونه جنایات را در نطفه محو نمایند.
اینجانب به مصیبت‌دیدگان این واقعه تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات شهید {شهیدان} این جنایت و صحت و سلامت مجروحان آن را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

  جامعه مدرسین حوزه علمیه قمبسم‌الله الرحمن الرحیم
حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد‌بن موسی (شاهچراغ)(ع)، بار دیگر موجب داغدار شدن دل‌های محبان اهل‌بیت(ع) شد.
این جنایت، گرچه به‌حسب اطلاعات‌رسیده به دست مزدوران داعشی حادث شد؛ اما دست‌های پشت پرده صهیونیزم و آمریکای کینه‌توز و به وجودآورنده داعش، در این اقدام ستمکارانه، نادیده گرفته نخواهد شد.
عاشورا مبدأ و مقصد ملت حسینی ایران است و این تحرکات زبونانه و خباثت‌آمیز، ملت ما را از حرکت ظلم‌ستیزانه خود باز نخواهد داشت.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با محکوم کردن جنایت تروریستی در سومین حرم اهل‌بیت(ع) در ایران، از مسئولان اطلاعاتی و امنیتی کشور می‌خواهد، قاطعانه ریشه‌ها و شبکه‌های وابسته به تروریست‌ها را شناسایی و به سزای اعمال‌شان برسانند و چون گذشته در مجاهدت‌های خاموش خود، نابودکننده برنامه‌های دشمنان اسلام و ایران باشند. شهادت و مجروح شدن جمعی از هم‌وطنان‌مان در این حمله تروریستی را به ساحت مقدس حضرت ولی‌عصر(عج) رهبرمعظم انقلاب مدظله‌العالی، مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم و ملت شهید‌پرور و عاشورایی ایران تسلیت عرض می‌نماییم.
امیدواریم، مجروحان این حادثه به دعای پرمهر حضرت حجت -ارواحنا لتراب مقدمه الفداء- شفای عاجل پیدا کنند و شهدای عزیز این واقعه با اولیاءالله(ع) محشور گردند. ان‌شاءالله.

  آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس قم
​​​​​​​این جنایت بزرگ و غیرقابل اغماض، هرچند که موجب هتک حرمت حرم مطهر اهل‌بیت(ع) و شهادت یک نفر -که ممکن است افزایش یابد- و مجروح شدن تعدادی از خادمان و زائران عزیز گردید و قلوب آحاد مردم بصیر، انقلابی و شهیدپرور ایران و تمامی آزادگان جهان را جریحه‌دار و داغدار نمود؛ اما در مقابل، ملت بزرگ و مقاوم ایران هر بار ثابت کرده است که با این‌گونه اقدامات ناجوانمردانه و ذلیلانه، در راه اعتلای اسلام و قرآن و نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبعیت کامل از مقام معظم رهبری، هرگز از پای نمی‌نشیند و از اهداف و آرمان‌های مقدس اسلام و انقلاب اسلامی عقب‌نشینی نخواهد کرد و دشمنان اسلام و انقلاب را در مقابله با اراده استوار ملت بزرگ ایران، روز به ‌روز ناامیدتر و ناکام‌تر خواهد کرد.
ضروری است، نهادها و دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی، با جدیت و قاطعیت و سرعت نسبت به شناسایی و اشد مجازات برای عاملان و آمران این جنایت خونین اقدام نمایند.