printlogo


printlogo


رئیس جامعة المصطفی العالمیه
آموزش‌های خود را  متناظر با نیازهای منطقه‌ای تدوین کرده‌ایم
رئیس جامعة المصطفی العالمیه گفت: برنامه‌های آموزشی خود را متناظر با نیازهای منطقه‌ای طلاب غیرایرانی، برنامه‌ریزی و تدوین کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، ۲۸مرداد در دیدار رئیس فدراسیون جهانی شیعیان خوجه، نیاز علمی دانش‌پژوهان غیرایرانی علوم دینی را، بسیار گسترده و بعضا متفاوت با طلاب و فضلای ایرانی دانست و افزود: با توجه به این نیازهای متنوع، جامعةالمصطفی در کنار نظام سطوح سنتی حوزه‌های علمیه، بیش از ۱۶۰ رشته، گرایش و مقطع تخصصی جدید را در عرصه علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ‌شناسی ارائه می‌نماید که همه این دستاوردها، به‌برکت و با حمایت انقلاب اسلامی فراهم شده است.
رئیس جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به حضور علمی جامعةالمصطفی در نقاط مختلف جهان، اظهار کرد: حضور جماعت خوجه در غرب آفریقا، ظرفیت بسیار خوبی را برای فعالیت‌های علمی جامعةالمصطفی در این منطقه فراهم آورده است.
رئیس جامعةالمصطفی، تربیت علما و فضلا در رشته‌های مختلف با توجه به نیازهای منطقه‌ای را از ضرورت‌ها برای حراست از عقاید و فرهنگ اسلامی و ایمانی جماعت خوجه دانست و یادآور شد: المصطفی(ص) با توجه به امکانات آموزشی که در اختیار دارد، تا حد امکان آماده آموزش طلاب و فراگیران خوجه در قالب نظام رشته‌ای و سطوح حوزوی است و خوشبختانه طلاب جماعات خوجه از فراگیران فاضل و موفق ما به‌شمار می‌آیند.
وی ایجاد مراکز آموزشی ویژه کودکان و دانش‌آموزان را، یکی دیگر از ضرورت‌های حفظ فرهنگ و ارزش‌های اسلامی مهاجران مسلمان در نقاط مختلف جهان دانست و یادآور شد: یکی دیگر از فرصت‌های مهم، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران است.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی گفت: دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران، از نظر علمی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند و این ظرفیت، برای پذیرش دانشجویان خوجه می‌تواند، یک موقعیت باشد. جامعةالمصطفی با توجه به تجربیات گسترده بین‌المللی، امروز به‌عنوان رابط پذیرش دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه‌های ایران شناخته می‌شود.
وی فلسفه وجودی جامعةالمصطفی را ارائه خدمات علمی و آموزشی به طلاب علوم و معارف اهل‌بیت(ع) در سراسر جهان دانست و از آمادگی این نهاد علمی، در زمینه گسترش همکاری‌ها با فدراسیون جهانی شیعیان خوجه خبر داد.
*قریب به ۱۵۰ جماعت خوجه در سراسر جهان فعالیت دارد
رئیس فدراسیون جهانی شیعیان خوجه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اظهار کرد: جماعات خوجه‌ به‌دلیل اینکه همواره جزء اقلیت‌های مذهبی به‌شمار می‌آمدند و تحت انواع فشارها قرار داشتند، توجه فراوانی برای حفظ عقاید و فرهنگ خود دارند و پس از دست یافتن به مکتب اهل‌بیت(ع)، به ارتباط با مراکز اهل‌بیتی به‌منظور حراست از عقاید و باورهای خود اهتمام جدی دارند.
شیخ صفدرجعفر با اشاره به حضور نزدیک به ۱۵۰ جماعت خوجه در سراسر جهان، افزود: امروزه جوانان ما در معرض انواع جریان‌های انحرافی و شبهات قرار دارند و ما امیدواریم بتوانیم، از ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های علمیه و جامعةالمصطفی برای مقابله با این تهدیدات استفاده کنیم.
رئیس فدراسیون جهانی شیعیان خوجه، با تقدیر از خدمات علمی جامعةالمصطفی به طلاب این جماعت، خاطرنشان کرد: ما علاقه‌مند به افزایش بهره‌مندی جوانان خوجه از خدمات علمی و آموزشی جامعةالمصطفی هستیم و در این زمینه آمادگی هر‌گونه همکاری وجود دارد.