printlogo


printlogo


معاون پژوهش حوزه‌های علمیه
پژوهش با هدف رساندن پیام دین به جامعه، به‌معنای تبلیغ است

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی در نشست هم‌اندیشی حوزه‌های علمیه و تبلیغ دینی با رویکرد فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تبلیغ، اظهار کرد: پژوهش با هدف رساندن پیام دین به جامعه به‌معنای تبلیغ است.
وی با اشاره به اینکه تبلیغ قسمی، یکی از عرصه‌های پژوهش است، مطرح کرد: این دیدگاه موجب شده است تا تکاپویی میان پژوهشگران و معاون پژوهش و همچنین تبلیغ و معاون تبلیغ ایجاد شود.
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه در ادامه این تکاپو، گفت‌وگوها و جلساتی برگزار شده است، عنوان کرد: همچنین شورای هماهنگی مراکز پژوهشی نیز تشکیل شده است که در این شورا، ۱۲ مرکز پژوهشی مهم شرکت کرده و به‌عنوان کنشگران اصلی حضور داشتند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی، با اشاره به اینکه در این جلسات از افرادی که در مسائل راهبردی تبلیغ فعال هستند، نیز دعوت کردیم، خاطرنشان کرد: این جلسات در رابطه با تحولات پژوهش ناظر بر تحولات تبلیغ و اثرگذاری در جامعه است.
وی اضافه کرد: پس از جمع‌بندی و نتیجه‌گیری در این جلسات، جلسات بعدی را در خود مراکز برگزار خواهیم کرد تا مدیران پژوهشی و پژوهشگران هر مرکز نیز، با این جمع‌بندی‌ها و نتیجه‌گیری‌ها آشنا شوند.
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه این مسیر را ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: همچنین در حوزه پژوهش، جلساتی با نخبگان بین‌المللی و تبلیغی داشته‌ایم.
وی با اشاره به اینکه اولویت ما در این جلسات، دریافت طرح و ایده است، یادآور شد: این طرح‌ها و ایده‌ها باید به‌گونه‌ای باشد تا پژوهشگران بتوانند، به نتایج مؤثرتری دست پیدا کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی‌ حاجی با بیان اینکه: در این مسیر و برای عملیاتی کردن این رویکرد از ظرفیت‌های مختلف استفاده خواهیم کرد، افزود: درنظر داریم، پژوهش را متحول کرده تا به پشتیبانی تبلیغ برسیم؛ مبلغ برای اثرگذاری بیشتر نیازمند بسته پژوهشی هدفمند و مؤثر است.
معاون پژوهش حوزه علمیه، با اشاره به اینکه این بسته باید آزمایش شده، میدانی و علمی باشد، بیان کرد: در 13 استان شورای هماهنگی انجمن‌های علمی به‌منظور استفاده از این ظرفیت فعال شده است.
وی در پایان اظهار کرد: قرارداد با ۴۰۰ پروژه پژوهشی منعقد شده و از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد نیز پرداخت داشته‌ایم.