printlogo


printlogo


حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین ملانوری
باید به‌‌ دنبال تبیین اسلام ناب برای تمام جهان باشیم
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: حوزه علمیه قم، حوزه جهان اسلام است و باید به دنبال تبیین اسلام ناب برای تمام جهان باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین حسین ملانوری در جلسه هم‌اندیشی با مدیران گروه‌های تبلیغی - فرهنگی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که به‌منظور ارائه ایده‌ها‌ و طرح‌های نو تبلیغی در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، به تعریف مقام معظم رهبری از تبلیغ اشاره و عنوان کرد: ایشان در راستای موضوع تبلیغ، ابراز نگرانی کرده و ویژگی‌ها و اصولی برای تبلیغ از جمله جهادی‌ بودن‌ تبلیغ را مطرح کردند.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب راهکارهایی را برای فعال‌تر شدن تبلیغ بیان کردند، عنوان نمود: همچنین ایشان نسبت به موضوع مساجد و بحران فعال نبودن مساجد تذکر دادند و در خصوص این وضعیت ابراز نگرانی کردند و ایشان حوزه علمیه قم را محوریت تبلیغ‌ می‌دانند.
حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین ملانوری ادامه داد: امروز ما وظیفه داریم، با نشست‌های هم‌اندیشی، به دنبال راهکارهایی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای کاهش نگرانی‌های مقام معظم رهبری باشیم.
وی با بیان اینکه محتواهایی در حال تولید است؛ ولی کافی و رضایت‌بخش نیست، تصریح کرد: گروه‌های جهادی مختلف، طلاب، کانال‌های جهادی و مجموعه‌های مختلف، به دنبال تولید محتوا هستند؛ ولی این محتوا رضایت مقام معظم رهبری را به‌همراه نداشته است.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه اضافه کرد: مقام معظم رهبری تأکید داشتند که تبلیغ باید تهاجمی باشد و اینکه امروز نتوانسته‌ایم، رضایت مقام معظم رهبری را کسب کنیم، برای این است که تبلیغ‌ها این ویژگی را ندارد.
وی با اشاره به اینکه امروز طلاب حدود ۴۰ واحد روش خطابه خواهند داشت، تأکید کرد: باید با توجه به وضع امروز و کمبودی که مقام معظم رهبری را نسبت به تبلیغ نگران می‌کند، برنامه مناسبی داشته باشیم.
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تبلیغ اختصاص به داخل کشور ندارد، ابراز کرد: حوزه علمیه قم، حوزه جهان اسلام است و باید به دنبال تبیین اسلام ناب برای تمام جهان باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری، با اشاره به اینکه برخی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته را عملیاتی کرده‌ایم، بیان کرد: همچنین مواردی وجود دارد که هر سال توسط ایشان تکرار می‌شود و باید به این نکات نیز توجه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه مطالب این نشست، به بانک ایده شورای‌عالی حوزه‌های علمیه منتقل خواهد شد، اظهار کرد: طلبه باید آزادانه حرف خود را بزند و مسئولان نیز، باید همراهی لازم را داشته باشد.
حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین ملانوری با بیان اینکه یکی از بسترهای کسب ایده‌ها، برگزاری جلسات این‌چنینی است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری تبلیغ به‌معنای اعم را مدنظر قرار دادند؛ نه تبلیغ به‌معنای خاص را.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه، باید تا پایان سال، حوزه طرح‌های خود را آماده کرده و در مسیر اجرا قرار دهد، عنوان کرد: برای هماهنگی مجموعه‌های مختلف در دوسال اخیر، حدود ۴۰۰ جلسه برگزار کرده‌ایم. یکی از رویکردهایی که باید مد نظر قرار بگیرد، تبلیغ گروهی است که در حال حاضر در حال درک این حقیقت در حوزه هستیم.
وی با اشاره به اینکه امروز بیشترین اعزام دفتر تبلیغات اسلامی در مناسبات از طریق گروه‌ها انجام می‌شود، یادآور شد: همچنین در حوزه تولید محتواهای نوین نیز باید ورود داشته باشیم.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه طرح تبلیغ مکتوب را نیز در حوزه آغاز کرده‌ایم، ابراز کرد: این طرح برای محتواهایی است که به درد عموم مردم بخورد و از قالب کتاب‌ها و مجلات خارج است.