printlogo


printlogo


رئیس‌جمهور
خون شهیدان، قدرت برملا کردن چهره جاهلیت مدرن مجهز به امپراطور رسانه‌ای را دارد
رئیس‌جمهور با بیان اینکه شهیدان همچون سرور و سالار شهدا، امام حسین(ع)، خون خود را برای جهل‌زدایی نثار می‌کنند و امروز که ما به جهل مدرن، جهل مجهز به امپراطوری رسانه‌ای مبتلا هستیم، آنچه که قدرت برملا کردن چهره جاهلیت مدرن را دارد، خون مطهر شهیدان است، تصریح کرد: خون شهدا نقاب را از چهره نفاق کنار می‌زند، این ویژگی خون شهدا مربوط به امروز نیست و همواره این‌گونه بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، در مراسم ملی بزرگداشت «شهدای مدافع حرم»، در پاسخ به گلایه‌مندی خانواده معظم شهدا از برخی ناهنجاری‌های اجتماعی، تصریح کرد: بساط کشف حجاب حتماً جمع خواهد شد و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
به‌گفته رئیس‌جمهور، بخشی از عاملین این رفتارها غافلند و باید بیدارشان کرد و با عده معدودی نیز که به‌صورت سازمان‌یافته و با اهداف خاصی ناهنجاری ایجاد می‌کنند، برخورد خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به مطالبه خانواده شهدا در حفظ و صیانت از راه و ارزش‌های شهدا و عمل به وصایای آنها، تأکید کرد: یقین بدانید هر کس در هر گوشه‌ای از این کشور برخلاف روش و منش شهدا عمل و به خون آنها خیانت کند، پایدار نخواهد ماند و رسوا خواهد شد؛ چراکه هاضمه این انقلاب و نظام، برخاسته از خون مطهر شهدا، تبعیض و فساد را نمی‌پذیرد و آنچه در این کشور ماندگار خواهد شد، میراث گران‌قدر شهدای راه حق است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، شهدا و به‌ویژه شهدای مدافع حرم را شهیدان مظلوم، بابصیرت و زمان‌شناس توصیف کرد و گفت: شهیدان، روشن‌فکران حقیقی جامعه هستند؛ روشن‌فکر حقیقی کسی است که زمان، دشمن و دشمنی‌هایش را بشناسد و متناسب با آن آماده خطرپذیری برای ایفای نقش و وظیفه خود باشد.
رئیس‌جمهور افزود: چهره سیاسی واقعی در جامعه کسانی هستند که جامعه و ضرورت‌ها و نیازهای آن را می‌شناسند و خود را برای رفع این نیازها و ضرورت‌ها مهیا کرده و آماده خطر کردن باشند؛ کسانی که نه صرفاً برای امنیت ایران اسلامی؛ بلکه آماده جان‌فشانی برای امنیت منطقه باشند.
وی با بیان اینکه حضور نیروهای جمهوری اسلامی ایران، برخلاف نیروهای بیگانه و دشمن که در هر منطقه‌ای حضور یافتند، باعث ناامنی شدند، همواره و در هر نقطه‌ای، امنیت‌آفرین بوده است، اظهار کرد: نقش شهدا نقش بی‌بدیلی است؛ شهیدان همچون سرور و سالار شهدا، امام حسین(ع)، خون خود را برای جهل‌زدایی نثار می‌کنند و امروز که ما به جهل مدرن، جهل مجهز به امپراطوری رسانه‌ای مبتلا هستیم، آنچه که قدرت برملا کردن چهره جاهلیت مدرن را دارد، خون مطهر شهیدان است.
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه خون شهدا نقاب را از چهره نفاق کنار می‌زند، تصریح کرد: این ویژگی خون شهدا مربوط به امروز نیست و همواره این‌گونه بوده است؛ همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، امروز شهید سلیمانی(ره) برای دشمن بسیار خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است؛ چراکه یاد، نام، راه، هدف و آرمان او در جامعه انسان‌سازی می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: امروز پیام شهدا که عبارت از خداخواهی، عدالت‌خواهی، حق‌خواهی، دفاع از مظلوم، خروش بر ظالمان، حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، اطاعت از ولی، تلاش برای تأمین امنیت، آرامش و پیشرفت کشور، ایستادگی در راه خدا و سست نشدن در مقابل دشمنان است.