printlogo


printlogo


آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد
لزوم روزآمدسازی ادبیات تبلیغی
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ادبیات امروز جامعه را نسبت به گذشته، متفاوت ارزیابی و اظهار کرد: امروز ادبیات و شرایط جامعه تغییر کرده است؛ بنابراین باید منابع دینی بسیاری که در اختیار ما قرار دارند، با توجه به ادبیات و سبک و سیاق جدید، روزآمد شوند.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، با آیت‌الله حسینی بوشهری دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
 رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این دیدار، فعالیت‌های سازمان تبلیغات را امید‌بخش خواند و ابراز کرد: سازمان تبلیغات برخلاف تصوری که در جامعه نسبت به آن وجود دارد، در میدان و عرصه‌های مختلف مشغول فعالیت است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های تبلیغی گسترده دین اسلام، گفت: ما پیرو مکتبی هستیم که ظرفیت‌های فراوانی را در اختیار ما قرار داده است و اگر نتوانیم از این ظرفیت‌ها به‌درستی استفاده کنیم، مقصریم.
امام جمعه قم، ادبیات امروز جامعه را نسبت به گذشته متفاوت ارزیابی و اظهار کرد: امروز ادبیات و شرایط جامعه تغییر کرده است؛ بنابراین باید منابع دینی بسیاری که در اختیار ما قرار دارند، با توجه به ادبیات و سبک و سیاق جدید، روزآمد شوند.
هجمههای تبلیغی دشمنان فرصتی برای تقویت و گسترش تبلیغ دین
وی هجمه‌های تبلیغی دشمنان را فرصتی برای تقویت و گسترش تبلیغ دین در جامعه عنوان و بیان کرد: اقدامات دشمن از یک‌سو، نگران‌کننده است؛ اما از سوی دیگر، ما را به تلاش، فعالیت، احساس مسئولیت و انگیزه بالاتر فرا می‌خواند؛ چراکه اگر این هجمه‌ها نبود، تبلیغ دین نیز تا این حد گسترش نمی‌یافت. قرآن در این رابطه می‌فرماید: «عسی أن تکرهوا شیئا و هو خیر لکم».
نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری، ضمن اشاره به تلاش‌های مبلغان در جلسات عزاداری محرم‌الحرام امسال، خاطرنشان کرد: ادبیات مبلغان در مراسم محرم امسال، با گذشته متفاوت بود و نوع مواجهه و تنظیم مطالب به‌گونه‌ای بود که پذیرش بیشتری را از سمت مخاطب به دنبال داشت.
وی افزود: به‌برکت قرآن و اهل‌بیت(ع)، فضا برای تبلیغ بسیار آماده است؛ چراکه آموزه‌های دینی با فطرت خداجوی مردم هماهنگ است و اگر گرد و غبار تبلیغات دشمنان با عقل و معنویت جایگزین شود، مخاطب از سخن حق پیروی خواهد کرد.
لزوم انعکاس فعالیتهای سازمان تبلیغات
دبیر شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، خواستار انعکاس فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی شد و تصریح کرد: فضای سلبی ناشی از ناامیدی و تبلیغات دشمنان، باید به‌واسطه ارائه گزارشاتی از اقدامات سازمان تبلیغات، از بین برود.
وی در پایان خطاب به نهادها و سازمان‌هایی که تبلیغ دین را بر عهده دارند، گفت: اگر کارها با هم‌افزایی دنبال شوند و شاهد تقسیم کار باشیم نه موازی‌کاری، به نتیجه بهتری دست خواهیم یافت و بودجه کمتری نیز صرف خواهد شد. لذا سازمان‌های مختلف و زیادی که فعالیت‌های تبلیغی انجام می‌دهند، باید شناسایی شوند تا متناسب با ماهیت آن‌ها، کارها تقسیم شوند. سازمان تبلیغات نیز که از نهادهای با سابقه انقلاب است، باید ابتکار عمل را در دست داشته باشد.
گفتنی است در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان تبلیغات در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف؛ اعم از مراسم و جشن‌های مذهبی، برنامه‌های متعدد تلویزیونی، سینمایی، موشن‌گرافی، انیمیشن و … ارائه کرد و ترویج و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب را از اهداف این سازمان برشمرد.