printlogo


printlogo


مراجع عظام و علما در دیدار فرمانده نیروی انتظامی قم
دشمن تلاش دارد با نفوذ در مسائل فرهنگی در کشور ناامنی ایجاد کند
سرتیپ دوم محمدرضا میرحیدری فرمانده جدید نیروی انتظامی استان قم، ۲۵تیر با آیات‌‌ عظام؛ مکارم شیرازی و سبحانی به صورت جداگانه دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با فرمانده جدید نیروی انتظامی استان قم، با توجه به سرمایه‌گذاری دشمنان برای ایجاد معضلات اخلاقی و فرهنگی در قم، هوشیاری مردم را در این‌گونه موارد مهم برشمرده و افزودند: نیروی انتظامی باید با تدبیر به گونه ای برخورد کند که نه متهم به خشونت شود و نه آزادی مطلق را در پی داشته باشد.
معظم‌له مشکلات اقتصادی و معیشتی را از عوامل اصلی در معضلات اخلاقی و فرهنگی جامعه دانسته و اظهار کردند: باید تا حد ممکن آسیب‌های اقتصادی کاهش یابد. متأسفانه مسئولان آن‌گونه که باید و شاید نتوانسته و یا نخواسته‌اند که مشکلات اقتصادی را برطرف نمایند.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی وجود اقوام و ملیت‌های مختلف در قم را سبب تغییر بافت جمعیتی قم دانسته و بر توجه ویژه به آن تأکید کردند.
این مرجع تقلید دسترسی آسان و گذرگاه مواد مخدر بودن را از دیگر معضلات شهر قم دانسته و بر ضرورت برنامه‌ریزی قوی نسبت به کنترل آن تأکید کردند.
معظم‌له فعالیت فرهنگی و معنوی را از جمله وظایف نیروی انتظامی دانسته و افزودند: نیروی انتظامی علاوه بر دستگیری سارقان و قاتلان، در مسائل فرهنگی نیز باید تأثیرگذار باشد.

 
  ضرورت تحکیم و انسجام دستگاههای دولتیحضرت آیت‌الله سبحانی نیز در این دیدار با اشاره به آیه ۱۰۴ سوره آل عمران اظهار داشتند: خداوند در قرآن می‌فرماید: [وَلْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ] در اسلام دو نوع امر به معروف داریم؛ یکی امر به معروف عمومی است که برای همه افراد جامعه لازم است که امر به معروف کنند و آن امر به معروف لسانی است که دارای شرایطی است. دیگری امر به معروفی است که طبق سخن امام صادق (ع) برعهده زمامداران و کسانی است که قدرت در اختیارشان است.
ایشان با بیان اینکه مدینه فاضله تنها در زمان پیامبر اکرم (ص) تحقق یافت، افزودند: هیچ جامعه‌ای مدینه فاضله نیست و مشکلاتی داشته است؛ بنابراین کشور نیازمند قوه انتظامی برای مقابله با فساد است.
معظم‌له بر ضرورت انسجام دستگاه‌های حکومتی و اجرایی تأکید کرده و گفتند: جامعه مانند ماشین است که باید تمام ارکان آن با یکدیگر هماهنگ باشند.
ایشان با بیان اینکه بیماری کرونا سبب خلوت شدن منبر و مساجد گردید، گفتند: با رفع این بیماری روحانیت باید وظیفه خود را در تبلیغ دین انجام دهد.
این مرجع تقلید با اشاره به اعزام چند هزار مبلغ از حوزه علمیه در ماه محرم امسال به سراسر کشور، اظهار داشتند: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد تداوم راه امام حسین (ع) است که باید ترویج شود.
سرتیپ دوم محمدرضا میرحیدری نیز در این دیدارها گزارشی از وضعیت انتظامی قم در حوزه‌های مختلف ارائه نمود.