مدیر حوزههای علمیه
تبلیغ باید در نظام ارزشی حوزویان جایگاه ویژهای یابد
آیتالله اعرافی گفت: ما باید خودمان را مخاطب فرمایشات رهبری بدانیم و از حواشی بپرهیزیم و با برنامهریزی و به صورت جهادی وارد عرصه شویم. باید تبلیغ به معنای عام را به مثابه روح سایر اجزای حوزه تصویر کنیم.
به گزارش خبرگزاری حوزه، آیتالله اعرافی مدیر حوزههای علمیه در جلسه شورای معاونان حوزه، به تبیین معنای تبلیغ پرداخت و آن را به دو بخش قسمی و مقسمی تقسیم کرد و بیان داشت: تبلیغ قسمی، معنای خاص از تبلیغ است که تاکنون در حوزههای علمیه بیشتر مورد توجه بوده و در چند سال گذشته نیز در این رابطه تلاشهای خوبی صورت گرفته است؛ از جمله در سند چشمانداز و منشور حوزههای علمیه توجه ویژهای به امر تبلیغ شده است.
وی ادامه داد: همچنین نظام جامع تبلیغ تدوین شده و در درختواره نیز حدود ۵۰ گرایش و ۲۵ مهارت برای تبلیغ دیده شده است. در این زمینه علاوه بر مجتمع تبلیغ قم، در استانها نیز رشته تبلیغ پایهریزی شده است.
آیتالله اعرافی خاطرنشان کرد: در کنار تبلیغ قسمی، تبلیغ مقسمی است که به مفهوم عام و موسع تبلیغ اشاره دارد و در نگاه رهبری معظم انقلاب نیز این مفهوم عام و موسع بیشتر مد نظر بوده است.
مدیر حوزههای علمیه افزود: ما باید خودمان را مخاطب فرمایشات رهبری بدانیم و از حواشی بپرهیزیم و با برنامهریزی و به صورت جهادی وارد عرصه شویم. باید تبلیغ به معنای عام را به مثابه روح سایر اجزای حوزه تصویر کنیم.
آیتالله اعرافی تأکید کرد: لازم است تمام بخشها پیوستی جامع و فراگیر نسبت به تبلیغ تهیه نموده سیاستها و اقدامات خود را در این زمینه معرفی نمایند.
عضو شورایعالی حوزههای علمیه ادامه داد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا در نظام ارزشی حوزویان تبلیغ جایگاه ویژهای یابد و اساتید و پژوهشگران نسبت به تبلیغ دغدغه بیشتری پیدا کنند.
گفتنی است، در این جلسه، معاونان و مدیران بخشهای مختلف حوزه، دیدگاهها و ایدههای پیشنهادی خود را در رابطه با تحقق منویات مقام معظم رهبری در عرصه تبلیغ بیان نمودند.