printlogo


printlogo


دانشگاه ادیان و مذاهب از میان طلاب و روحانیون دانشجو می‌پذیرد
مدیرکل ارتباطات دانشگاه ادیان و مذاهب، با اعلام خبر برگزاری آزمون اختصاصی طلاب و روحانیون سراسر کشور در مقطع کارشناسی ارشد، گفت: آزمون اختصاصی طلاب و روحانیون سراسر کشور روز جمعه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲ در قم و مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام جعفر فخرآذر مدیرکل ارتباطات دانشگاه ادیان و مذاهب با اعلام خبر فوق، افزود: آزمون اختصاصی طلاب و روحانیون سراسر کشور در مقطع کارشناسی ارشد، ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲ در قم و مشهد برگزار خواهد شد و طلاب علاقه‌مند برای شرکت در این آزمون می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی azmoon.urd.ac.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. شماره تماس ۰۲۵۳۲۸۰۲۶۲۶ نیز، آماده پاسخ‌گویی به سؤالات طلاب و روحانیون در زمینه‌های آموزشی می‌باشد.
وی در معرفی اجمالی این دانشگاه نیز، عنوان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب نخستین و تنها دانشگاه تخصصی در زمینه ادیان و مذاهب، در ایران و جهان است که ضمن شناخت ادیان و مذاهب بر تعامل و گفت‌وگو با پیروان آنها با تکیه بر مشترکات تأکید دارد. هدف اصلی دانشگاه تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه ادیان و مذاهب؛ همچنین پژوهش در این حوزه در جهت‌ همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری با گسترش معنویت، اخلاق و معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه‌های اهل‌بیت(ع) است. از این‌رو، مباحث مختلف مرتبط با ادیان و مذاهب با رویکردهای متفاوت و میان‌رشته‌ای در رشته‌های متعدد در این دانشگاه آموزش داده می‌شوند.
حجت‌الاسلام فخرآذر ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب در میان دانشگاه‌های غیرانتفاعی ایران، بیشترین تعداد دانشجو را دارد و از ۳۵ ملیت دنیا دانشجویانی برای ادامه تحصیل در ایران اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب را انتخاب کرده‌اند.
مدیرکل ارتباطات دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: تاکنون بیش از پانصد هیأت بلندپایه علمی، فرهنگی و سیاسی از ۵۲ کشور جهان از این دانشگاه بازدید کرده‌اند و تفاهم‌نامه‌های بسیاری میان آنها و دانشگاه ادیان و مذاهب منعقد شده است.