printlogo


printlogo


آیت‌الله اعرافی در دیدار نخست‌وزیر عراق
روابط ایران و عراق روابطی تاریخی، عاطفی، فکری، معرفتی، سیاسی و اقتصادی

همچنین آیت‌الله اعرافی، در این سفر، با آقای محمدشیاع سودانی نخست‌وزیر عراق نیز دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
آیت‌الله اعرافی در ابتدای این دیدار، با تجلیل از شهدای مقاومت و علمای شهید از حوزه‌های علمیه به‌ویژه شهید صدر و شهید حکیم و همچنین فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و بزرگداشت نام و یاد امام خمینی(قد) ‌و تجلیل از مقام مرجعیت حوزه نجف، بهبودی اوضاع اقتصادی، سیاسی و امنیتی عراق را موجب خوشحالی دانست و روابط ایران و عراق را روابطی تاریخی، عاطفی، فکری، معرفتی، سیاسی و اقتصادی توصیف کرد.
مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه ملاقات‌های خود با بزرگان و مراجع حوزه علمیه نجف در این سفر را خوب و مثبت ارزیابی کرد و تعامل حوزه قم و حوزه نجف را تاریخی و ضروری دانست و افزود: امروز ضرورت و اهمیت تعامل هرچه بیشتر دو حوزه نمایان‌تر شده است.
آیت‌الله اعرافی، ضرورت حفظ استقلال و جایگاه هر یک از دو حوزه قم و نجف و در عین حال تقویت روابط دو حوزه را ضروری دانست و از همکاری‌های فعلی دو حوزه و از توسعه همکاری‌های میان ایران و عراق و دو حوزه قم و نجف در سال‌های اخیر استقبال و زمینه را برای گسترش فعالیت‌ها مناسب دانست.

 
  به توسعه روابط میان حوزه قم و نجف افتخار میکنیمآقای شیاع سودانی هم در این دیدار ضمن خیرمقدم به آیت‌الله اعرافی و هیأت همراه، روابط دو کشور را روابطی چندجانبه در ابعاد سیاسی، اقتصادی و دینی دانست و علاوه بر روابط تاریخی، سرنوشت دو کشور و آینده دو کشور را به یکدیگر مرتبط دانست.
نخست‌وزیر عراق گفت: به روابط هرچه بهتر میان حوزه قم و نجف افتخار می‌کنیم و معارف اهل‌بیت(ع) و معارف اسلامی و دیدگاه مراجع معظم تقلید را نقطه اتکای دو کشور و دو ملت می‌دانیم.