printlogo


printlogo


برگزاری بزرگداشت شصت‌و چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) در قم
شصت‌و چهارمین مراسم سالگشت ارتحال آیت‌الله‌العظمی سیدحسین بروجردی(ره)، با حضور، علما، شخصیت‌های حوزوی، اساتید، طلاب و مردم ولایی و انقلابی قم، ۱۴ اردیبهشت‌ در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در این مراسم، به ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله‌العظمی بروجردی(قد) پرداخت و با اشاره به روایتی از رسول ‌خدا(ص) که فرمود: «از رحمت خدا دور است کسی که بنای خدا را خراب کند»، گفت: پدران و مادرانی که مسئولیت‌شناس بودند و نگاه آنها به فرزند، نگاه امانت خدا بود، از عقل و جان و کوشش‌های درست خود مایه گذاشتند و فرزندانی را تربیت کردند که آن فرزندان، آبروی تاریخ و صفحه روشن روزگاران شدند.
سخنران مراسم ادامه داد: پدر آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) پدر عقل و فطرت و تربیت و دین بود. با این هویتی که در پدر بودن داشت، با همه وجود و کمبود امکانات در آن زمان، فرزند خود را به‌گونه‌ای تربیت کرد که در همان ایام کودکی و نوجوانی و جوانی، معدن فکر و توجه به حقایق هستی در حد ظرفیت خود پرورش یافت.
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به مدیریت حدود 16 ساله حضرت آیت‌الله‌العظمی بروجردی(قد) در حوزه علمیه قم، گفت: اما حوزه علمیه قم را به حوزه ۷ هزار نفری ارتقا داد و این حوزه را به‌گونه‌ای بار آورد که پاسخگوی نیاز عصر و زمان باشد و شاگردانی تربیت کرد و به اقصی‌نقاط ایران و جهان فرستاد که توانستند، اثرگذاری‌های مهمی داشته باشند؛ یعنی برای عصر و زمان خود بود.
 وی با بیان اینکه باید با زبان روز به تبلیغ دین پرداخت و مشکلات مردم را بیان و درمان نمود، گفت: مطالب برخی از منبرها، به درد امروز نمی‌خورد و دردی از جامعه درمان نمی‌کند‌؛ اما آیت‌الله بروجردی(ره) شناخت عجیبی از روزگار خود داشت.