printlogo


printlogo


اخبار کوتاه ایران - شماره 742
اخبار کوتاه ایران

  رکورد حضور مردم در راهپیماییهای ۱۰ سال اخیر شکست: رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر اعلام کرد حضور مردم در راهپیمایی بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۰ سال اخیر، بی‌نظیر بوده است. برآورد دستگاه‌های ذی‌ربط نشان می‌دهد که میزان حضور مردم با احتساب شهرها و روستاهای کوچک حدود ۲۱ میلیون نفر  بوده است.
 
  فراهم شدن امکان تماس از پلتفرمهای داخلی با خارج کشور: وزیر ارتباطات: امکان برقراری تماس صوتی و تصویری باکیفیت از طریق پلتفرم‌های داخلی با خارج از کشور فراهم است.
 
 ارتش از پایگاه هوایی زیرزمینی خود رونمایی کرد: این پایگاه بزرگ زیرزمینی، قابلیت پذیرش و بکارگیری عملیاتی جنگنده‌های جدید نیروی هوایی ارتش را نیز خواهد داشت. یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های هواییِ نیروی هوایی ارتش که جنگنده‌های آن مجهز به موشک‌های کروز برد‌بلند می‌باشند، با حضور فرماندهان ارشد نیروی‌های مسلح و ارتش رونمایی شد. لازم به ذکر است ویژگی ممتاز این پایگاه قرارگیری آن در میان کوه‌ها و اعماق زمین است.
 
 موشک کروز بردبلند «عاصف» سلاح جدید سوخو۲۴: این موشک، کلاهکی با قدرت تخریب و انفجار بالاست که می‌تواند استحکامات سنگین را نابود کند. موشک عاصف که تولید متخصصان داخلی است، روی جنگنده سوخو۲۴ نصب می‌شود.
 
  راهاندازی یک سامانه برای دسترسی به سایتهای تحریم شده: وزیر ارتباطات:۱۰ هزار سایت و خدمت مردم ما را تحریم کردند. بسیاری از این سایت‌ها مورد نیاز برنامه‌نویسان و محققان بود. از این‌رو سرویسی به نشانیonline.403 راه‌اندازی شده که امکان دسترسی به سایت‌های تحریمی فراهم خواهد شد. تاکنون ۲۰۰ سایت روی این سرویس قرار گرفته است.
 
 ۹۹.۷ درصد روستاهای ایران برقدار شدند: مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران: در حال حاضر حدود ۹۹.۷ درصد از مشترکان روستایی از نعمت برق برخوردار هستند در حالی که ، ابتدای انقلاب، فقط ۴ درصد از روستا‌های ما برق‌دار بودند.
 
  محکومیت ۱۴ هزار میلیارد تومانی شرکت خودروساز: رئیس سازمان تعزیرات حکومتی: یک شرکت خودروسازی به دلیل گران‌فروشی به مبلغ ۱۴ هزار میلیارد تومان جریمه و نیز برگشت پول‌هایی که بابت فروش خودرو از مردم گرفته محکوم شده است.
 
  تشکیل اداره کل مالیات سلبریتیها: رئیس سازمان امور مالیاتی: سلبریتی‌ها مانند سایر مودیان هستند و بر اساس میزان درآمدی که دارند مشمول مالیات می‌شوند. اداره کلی در تهران فقط برای مالیات سلبریتی‌ها راه‌اندازی شده و همه قراردادهای این افراد را بررسی و شناسایی می‌کنند.
 
  ۳۵ قلم داروی پرهزینه تحت پوشش بیمه قرار گرفت: مدیر عامل سازمان بیمه سلامت: با راه‌اندازی صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در کشور، ۳۵ قلم دارویی که پرمصرف و پرهزینه بودند و در بیماری‌هایی، چون سرطان، دیابت، سی‌اف کاربرد داشتند، تحت پوشش صندوق آوردیم و پرداخت از جیب مردم بسیار کم و در حد ۱۰ تا ۳۰ درصد برای این دارو‌های گران‌قیمت خواهد بود.
 
  آغاز پیشفروش بلیت نوروزی اتوبوس از اول اسفند: مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از آغاز فروش اینترنتی بلیت‌های نوروزی اتوبوس از اول اسفند خبر داد.
 
  رونمایی از ۲ ماهواره بومی طلوع۳ و ناهید۲: ماهواره‌های طلوع۳ و ناهید۲ رونمایی شدند. ماهواره طلوع۳ ماهواره‌ای سنجشی است که سازمان فضایی ایران سفارش ساخت آن را داد که شرکت صنایع مخابراتی ایران (صا ایران) کار ساخت آن را به عهده داشت. ماهواره ناهید۲ هم به سفارش سازمان فضایی ایران ساخته شد که کار ساخت آن بر عهده پژوهشگاه فضایی ایران بود.
 
  شرکتهای دولتی مشمول نظارت دیوان محاسبات: رئیس دیوان محاسبات کشور: با مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲، شرکت‌های دولتی توسعه‌ای و دارای مالکیت عمومی متعلق به دستگاه‌های اجرایی بخش عمومی، مشمول نظارت دیوان محاسبات خواهند شد.
 
  بازداشت عوامل ناکام برای خرابکاری در یکی از مراکز صنعتی در اصفهان: اطلاعیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه: با همکاری تنگاتنگ سربازان گمنام امام زمان ارواحنافداه در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و مساعدت حفاظت اطلاعات وزارت دفاع، عوامل اصلی تلاش نا‌کام برای خرابکاری در یکی از مراکز صنعتی وزارت دفاع در هشتم ماه جاری در اصفهان، شناسایی و بازداشت شدند. اجمالا تاکنون دخالت مزدوران رژیم موقت صهیونیستی در آن اقدام اثبات شده است.
 
  صدور مجوز کسبوکارهای آنلاین از سر گرفته شد: اتحادیه فناوران رایانه: کسب و کارهای آنلاین که ماه‌های گذشته قادر به دریافت مجوز نبودند، با تصمیم هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور، امکان صدور پروانه فراهم شده است.
 
  پرداخت عیدی مضاعف در راستای حمایت از خانواده: در نشست هیئت دولت میزان پاداش آخرِ سال کارکنان و بازنشستگان دولت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شد. به‌مبلغ عیدی ۵۰۰ هزار تومان بابت همسر و ۲۰۰ هزار تومان بابت هر فرزند تحت تکفل افزوده می‌شود.
 
  ۶ میلیون ایرانی رایگان بیمه شدند: عین‌اللهی وزیر بهداشت:۶ میلیون نفر از افراد بدون بیمه پایه ۳ دهک پایین درآمدی، به‌صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش قرار گرفتند. همچنین میزان پرداختی بیمه‌شدگان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هم صفر شد.
 
  پزشکان نباید پول ویزیت را نقدی دریافت کنند: رئیس سازمان امور مالیاتی: اگر پزشکی از شما خواست تا پول ویزیت را کارت به کارت کنید، اطلاعات کارت را از طریق سامانه سوت‌زنی به ما بدهید.
 
  بچه سومتان به دنیا بیاید ۱۵ درصد تخفیف مالیاتی میگیرید: بانکی‌پور، عضو کمیسیون تلفیق: با مصوبه کمیسیون، والدینی که فرزند سوم و بیشترِ آن‌ها بعد از آبان ۱۴۰۰ به دنیا بیاید ۱۵ درصد تخفیف مالیاتی می‌گیرند. این موضوع برای سال‌های دیگر هم تکرار خواهد شد.