printlogo


printlogo


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه
برخی با الفاظ فریبنده به‌دنبال شخصی کردن دین اسلام هستند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: برخی با الفاظ فریبنده مانند صدمه خوردن دین و از بین رفتن قداست آن در صورت دخالت اسلام در حکومت، به‌دنبال شخصی کردن دین اسلام هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در گردهمایی نخبگان حوزوی گیلان، گفت: برخی با الفاظ فریبنده مانند صدمه خوردن دین و از بین رفتن قداست آن در صورت دخالت اسلام در حکومت، به‌دنبال شخصی کردن دین اسلام هستند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: کسانی که در حکومت‌داری اسلام شک دارند، فهم عمیق و کاملی از نظام دینی و اسلامی ندارند.
به‌گفته این استاد حوزه و دانشگاه، حکومت دینی، باید اجرای صحیح احکام الهی را رصد کرده و در تحقق واجبات و دوری از محرمات الهی مراقبت کند.
آیت‌الله فاضل لنکرانی، با تأکید بر اینکه طبق آیات قرآن هر کسی که اطاعت رسول‌خدا و اولی‌‌الامر را بجای نیاورد، گرفتار عذاب شدید و دردناک خواهد شد، افزود: در اسلام بعد از توحید، مسئله‌ای مهم‌تر از اطاعت از خداوند و رسولش نیست.
وی تصریح کرد: بدون حکومت دینی، نمی‌توان مباحث مربوط به حکومت‌داری از جمله جهاد و امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کرد.
این استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به جهاد تبیین، گفت: یکی از مسائلی که باید در آن جهاد تبیین را عملی کرد، تبیین وجوب حکومت اسلامی و جلوگیری از حکومت کفار بر مسلمین است.
آیت‌الله فاضل لنکرانی افزود: اگر قوانین یک کشوری از روی کتاب الهی باشد، سبب نزول برکات خداوند می‌شود.
به گفته او، در سال‌های گذشته دشمن به‌بهانه‌های مختلف، از جمله مسائل هسته‌ای، ایران اسلامی را تحت فشار قرار داده؛ درحالی‌که این مسائل صرفاً یک بهانه است و مشکل اصلی آن‌ها، با حکومت اسلامی است که در تقابل با سلطه کفار است.