printlogo


printlogo


اخبار کوتاه جهان - شماره741
اخبار کوتاه جهان

    آمریکا
تصاویر ماهوارهای هیچ آسیبی را در تأسیسات اصفهان نشان نمیدهد: پایگاه خبری دیفنس اکسپرس، متخصص در امور نظامی: بر اساس تصاویر ماهواره «اسکای‌سَت» که سایت Planet Lab آن را ساعت ۱۰:۱۰ به وقت ایران پس از حمله به تأسیسات اصفهان منتشر کرده، هیچ آسیبی در آن دیده نمی‌شود.
اخراج قانونگذار منتقد رژیمصهیونیستی از کنگره آمریکا: ایلهان عمر، قانونگذار مسلمان و منتقد رژیم‌صهیونیستی با یک رأی‌گیری از کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا کنار گذاشته شد. قطعنامه‌ای که خواستار اخراج ایلهان از این کمیته بود را ماکس میلر تهیه کرده بود که انتقادهای او را «یهودستیزانه» توصیف کرده بود.
پیداشدن سروکله بالن جاسوسی چین در آسمان آمریکا: سخنگوی پنتاگون گفته از چند روز پیش مشغول رصد یک بالن تجسسی چین بر فراز آمریکا هستیم. بالن بالای برخی مناطق حساس رفته. آمریکا برای این بالن، سفیر چین را احضار کرده است.
اعترافات «پامپئو» در کتاب جدید: در بخش‌هایی از کتاب «پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا آمده است «هدف راهبرد ما در قبال ایران علاوه بر آن به صف درآوردن مردم علیه حکومت بود».
عوارض کشنده «واکسن فایزر» تأیید شد: واکسن آمریکایی فایزر، که روزگاری بزرگترین آرزوی غربگرایان داخلی بود، امروز با عوارض زیادی همراه شده است. به گزارش رسانه‌هایی همچون پولیتیکو (Politico) و سی ان ان (CNN)، دو موسسه اصلی سلامت در آمریکا یعنی CDC و FDA، احتمال وجود ارتباط میان واکسن فایزر و سکته‌های قلبی پیش آمده را تأیید کردند.

 
  رژیم اشغالگر صهیونیستی
حمله سایبری به کارخانههای مواد شیمیایی در اراضی اشغالی: پایگاه خبری فلسطینی «سما»: یک گروه هکری موسوم به «نیروی سایبری قدس» با حمله سایبری به کارخانه‌های مواد شیمیایی در اراضی اشغالی برای کارکنان آن‌ها پیام هشدارآمیز ارسال کرده است.
ترس اشغالگران از انتقامهای ایران: رسانه‌های رژیم صهیونیستی از افزایش سطح آماده‌باش این رژیم از ترس انتقام‌ ایران پس از حمله ناموفق اخیر در اصفهان خبر می‌دهند.
سیمخاردارهای رژیم صهیونیستی در مرز لبنان ناپدید شد: خبرنگار المنار با انتشار تصاویری خبر داد که سیم‌خاردارهایی که رژیم صهیونیستی دو هفته پیش بین منطقه «خله المحافر» و «خله الدبش» در جنوب لبنان قرار داده بود، از جا کنده شده است. این مانع با ده‌ها میله به زمین متصل شده بود و هنوز مشخص نیست که چگونه از جا کنده شده است.
رئیس رژیم صهیونیستی: «اسرائیل احتمالا 80 سالگیاش را نمیبیند»: با توجه به نگرانی صهیونیست‌ها از فروپاشی تل‌آویو در دهه هشتم تأسیس خود، این بار رئیس رژیم صهیونیستی با یادآوری نفرین دهه هشتم، نسبت به پایان حیات اسرائیل هشدار داده است. مدت‌هاست که بسیاری از مقامات صهیونیستی در تل‌آویو هشدار می دهند که دهه هشتم تأسیس این رژیم، دهه پایانی آن است.

 
  اوکراین
توان مقابله با موشک ایرانی را نداریم: سخنگوی نیروی هوایی اوکراین: توان دفاع‌ در برابر موشک‌های بالستیک «فاتح» و «ذوالفقار» ایران را نداریم.

 
  فرانسه
هراس مکرون و نتانیاهو از پیشرفت هستهای ایران: رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با نتانیاهو که به پاریس سفر کرده بود، گفت که ایران با «شتابی بی‌مهابا» برنامه هسته‌ای خود را پیش می‌برد، و خواستار «قاطعیت در قبال شتاب بی‌مهابای ایران [در پیش‌برد برنامه هسته‌ای‌اش] شد که اگر ادامه بیابد، پیامدهای بازگشت‌ناپذیری خواهد داشت.»

 
  روسیه
دوران جنگیدن با روسیه همانند قبل نخواهد بود: پوتین: روسیه دهه‌ها پس از پایان جنگ جهانی دوم دوباره از سوی تانک‌های لئوپارد تهدید می‌شود. کسانی‌که دنبال کشاندن آلمان به جنگی جدید با روسیه هستند بفهمند که دورانِ امروز متفاوت است. ما به مرزهای آن‌ها تانک نمی‌فرستیم اما پاسخمان هم محدود به استفاده از سخت‌افزار زرهی نخواهد بود. همه باید این موضوع را بفهمند.

 
  پاکستان
انفجار انتحاری در نماز جماعتی در پیشاور: شمار شهدای انفجار تروریستی واقع در مسجدی در «پیشاور» مرکز ایالت خیبر پختونخوا در شمال غرب پاکستان به۹۰ نفر افزایش یافت و دست‌کم ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند. یکی از مسئولان پلیس در پیشاور پاکستان در چرایی آمار بالای انفجار تروریستی در یکی از مساجد این شهر گفت که عامل انتحاری هنگامی که خود را منفجر کرد، در صف اول نماز جماعت ایستاده بود.

 
  عربستان
رکورد اعدام در دوران بن سلمان شکسته شد؛ 147 اعدام در یک سال! سازمان اروپایی-سعودی حقوق بشر می‌گوید صدور حکم اعدام در عربستانِ دوره بن‌سلمان رکورد زده است. رژیم سعودی در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۴۷ تن را اعدام کرده و این آمار بالاتر از مجموع کل دو سال قبل‌ترِ آن است.

 
  انگلیس
انگلیس برنامه خود برای اقدام علیه سپاه را متوقف کرد: روزنامه تایمز انگلیس گزارش داده، لندن برنامه‌های خود برای غیرقانونی اعلام کردن سپاه پاسداران را متوقف کرده است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که وزارت خارجه انگلیس از بسته شدن کانال‌های ارتباطی با ایران در نتیجه این اقدام ابراز نگرانی کرد.

 
  نروژ
​​​​​​​
پلیس نروژ مجوز هتک حرمت قرآن کریم را لغو کرد: به دنبال بالا گرفتن خشم مسلمانان جهان، پلیس نروژ با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد اجازه نخواهد داد تندروهای افراطی اقدام خود را علیه قرآن‌کریم عملی کنند.