printlogo


printlogo


امام خامنه‌ای در دیدار تعدادی از مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی
ملاحظه و رعایت اقتضائات کار فرهنگی - تبلیغی راهبردی ضروری و همیشگی است
رهبر معظم انقلاب اسلامی، تولید و ارائه محصولات فاخر مبتنی بر فکر نو و در نظر گرفتن اقتضائات اجتماعی و فرهنگی تبلیغ را در عین خشیت کامل از پروردگار، دو وظیفه مهم دستگاه‌های فرهنگی - تبلیغاتی خواندند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، 28دی در دیدار رئیس و جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری، ضمن قدردانی از اقدامات خوبی که در سازمان تبلیغات اسلامی انجام گرفته است، با استناد به آیات قرآنی، خشیت از پروردگار به‌معنای «ملاحظه، رعایت و مراقبت» را راهبرد ضروری و همیشگی فعالان عرصه فرهنگ و تبلیغ دانستند و افزودند: دستگاه‌ها و عناصر فرهنگی - تبلیغی، باید کاملاً مراقب باشند که حرف خدا در هیچ شرایطی زمین نماند و در این زمینه، نباید از جنجال و هوچی‌گری و اتهامات ترسید.
ایشان توجه به اقتضائات اجتماعی در تبلیغ را نادیده گرفتن خشیت الهی ندانستند و گفتند: کارهای فرهنگی لوازمی دارد که باید به آنها توجه کامل کرد.
ایشان توجه به لسان قوم را در فعالیت‌های فرهنگی- تبلیغاتی از جمله این اقتضائات برشمردند و گفتند: زبان ارتباط گرفتن با یک جوان و نوجوان، با زبان حرف زدن با یک غافل جاهل یا معاند فرق می‌کند؛ همچنان‌که باید زبان و لسان صحبت و تبلیغ در کشورهای دیگر، با کار فرهنگی - تبلیغی در داخل، از جمله در مجموعه‌های انقلابی، تفاوت داشته باشد.
رهبر انقلاب اسلامی، بازار فکر و محصولات نو در داخل و خارج را پررونق خواندند و گفتند: با تولید فکر نو، فرآوری آنها و تبدیلشان به محصولات فاخر دارای بسته‌بندی خوب، در این بازار پرمشتری فعال شوید.
ایشان با ابراز ناخرسندی از کم‌کاری در این عرصه، گفتند: سازمان تبلیغات و حوزه هنری در عرصه‌های مختلف، کار خوب زیاد کرده‌اند؛ اما نه به‌اندازه عمر حدوداً چهل سال خود؛ بنابراین باید کار و تلاش را مضاعف کرد.
اهتمام به نیروی انسانی زبده به‌عنوان محور اساسی مجموعه‌های فرهنگی، حفظ نیروهای خوب سازمان تبلیغات در همه رشته‌ها، مراقبت از نیروها و مواظبت در زمینه آفات برون‌سپاری کارهای فرهنگی - تبلیغاتی، چهار نکته دیگر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار بود.
ایشان در این زمینه گفتند: البته باید از ظرفیت‌های مردمی حداکثر استفاده را کرد که در این زمینه جشنواره عمار نمونه خوبی است.
حفظ شادابی، سرزندگی، خوشحالی و خشنودی مردم، از دیگر نکاتی بود که رهبر معظم انقلاب به‌عنوان یکی از وظایف مهم دستگاه‌های فرهنگی - تبلیغاتی بیان کردند.
معظم‌له در تشریح بیشتر ابعاد و اهمیت این موضوع، گفتند: البته اگر وضع اقتصاد و زندگی مردم بهتر شود، شادابی و خشنودی آنها تا حدودی تأمین می‌شود؛ اما جدا از این مسئله هم، می‌توان با مشارکت خود مردم، کارهای متنوع، شیرین و سرزنده‌ای انجام داد.
بخش آخر سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، حاوی چند توصیه از جمله پرهیز از جناح‌گرایی بود ایشان در همین زمینه، گفتند: در کل کشور به اتحاد کلمه و همدلی نیاز داریم؛ چه برسد به مجموعه‌های انقلابی که باید کاملاً از افتادن در دام نحله‌های گوناگون فکری و جناح‌گرایی پرهیز کنند.
خودداری از کارهای صرفاً نمایشی و شکلی و مراقبت از تولید آثار خنثی و بدون جهت‌گیری صحیح، توصیه‌های دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس و تعدادی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری بود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هم در این دیدار، از فعالیت‌های سازمان متبوع خود گزارشی ارائه داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی گفت: جوان‌گرایی، پرورش نیرو و جهاد تبیین را جدی گرفته و در اولویت قرار داده‌ایم و سعی داریم، به‌سهم خودمان به تأمین نیازهای فرهنگی جامعه کمک کنیم؛ البته در برخی زمینه‌ها همچنان ضعف داریم.
آقای دادمان رئیس حوزه هنری هم، در گزارش کوتاهی گفت: مسیر رشد حوزه هنری در زمینه ادبیات و کتاب را ادامه داده‌ایم؛ اما سعی کرده‌ایم، در دیگر زمینه‌های فرهنگی هنری و رسانه‌ای هم، با تکیه بر ظرفیت درخشان جوانان همه مناطق کشور فعال باشیم.