printlogo


printlogo


معاون پژوهش حوزه‌های علمیه در خرم‌آباد
طلاب در پژوهش‌های خود متناسب با نیازهای جامعه گام بردارند
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور، بر توجه به آموزش پژوهش‌محور در مدارس و ارتقای دانش پژوهشی اساتید تأکید کرد و گفت: پژوهش در حوزه‌های علمیه، به سمت نیازهای جامعه پیش برود و مبلغان تلاش کنند، با خلق آثار پژوهشی پاسخ‌گوی سؤالات و شبهات دینی و فرهنگی مردم باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی‌حاجی، ۲۱دی در گردهمایی معاونان پژوهش مدارس علمیه منطقه ۲ کشوری در خرم‌آباد، با اشاره به اهمیت و ضرورت تحقیق و پژوهش در آموزه‌های دین مبین اسلام، گفت: آموزش در حوزه در نهایت باید به پژوهش و تحقیقات کاربردی و تبلیغی منجر شود.
وی با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: توجه به تحقیق و پژوهش در مدارس باید جدی گرفته شود و اساتید در راستای نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در میان طلاب تلاش کنند.
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، با تأکید بر توجه به آموزش پژوهش‌محور در مدارس علمیه، تصریح کرد: بی‌شک آموزش پژوهش‌محور موجب رونق و شکوفایی علمی مدارس علمیه خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی‌حاجی، با بیان اینکه حمایت مدارس از فعالیت‌های پژوهشی در دستور قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: پژوهش مکمل آموزش است و باید به‌صورت ویژه و جدی در مدارس علمیه فرهنگ‌سازی شود.
وی با اشاره به اینکه طلاب و مبلغان در ارائه مقالات و تحقیقات پژوهشی، متناسب با نیازهای جامعه گام بردارند، گفت: پژوهش در حوزه‌های علمیه، به سمت نیازهای جامعه پیش برود و مبلغان تلاش کنند، با خلق آثار پژوهشی پاسخ‌گوی سؤالات و شبهات دینی و فرهنگی مردم باشند.
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، بر ارتقای دانش پژوهشی اساتید تأکید کرد و گفت: اساتید و طلاب به دانش پژوهشی روز مجهز شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی‌حاجی در پایان، بر برگزاری کارگاه‌های پژوهشی و همچنین ایجاد سامانه‌های پژوهشی در مدارس علمیه، برای پیشبرد فعالیت‌های پژوهشی تأکید کرد.