printlogo


printlogo


اخبار کوتاه جهان - شماره 735
اخبار کوتاه جهان


  روسیه
پوتین: تقریباً با تمام ناتو در جنگیم: رییس‌جمهور روسیه: روسیه در اوکراین مقابل تقریباً کل توان نظامی ناتو ایستاده است. رقبای روسیه همیشه سعی کرده‌اند روسیه را تجزیه و کوچک کنند چون فکر می‌کنند این کشور بسیار بزرگ است و ممکن است تهدید ایجاد کند.

  آمریکا
افشای استفاده سِنتکام از شبکههای اجتماعی برای انجام عملیات نفوذ روانی: اسناد به دست آمده از توییتر نشان می‌دهد که ستاد مرکزی ارتش آمریکا در نامه‌هایی از توییتر خواسته تا برخی اکانت‌ها را به عنوان «لیست سفید» علامت‌گذاری کند. این اکانت‌ها از قوانین اعلامی توییتر درباره هرزنامه و سوءاستفاده‌های دیگر معاف شدند تا قدرت عمل بیشتری برای وایرال کردن اخبار و محتواهای دروغین خود داشته باشند.
کمک توییتر به دروغپراکنی علیه ایران: طبق تحقیقات اینترسپت روی اسناد به‌دست آمده از توییتر، این پلتفرم ۵۲ حساب عرب‌زبان را ‌برای ترویج انتقادها از ایران، حمایت از جنگ عربستان علیه یمن و تعریف از دقت بالای حملات پهپادهای آمریکا وارد لیست سفید کرده است. لیست سفید مخفیانه در واقع حساب‌های تحت کنترل سنتکام است که هرگز به‌عنوان هرزنامه شناخته نمی‌شوند و امکان دیده‌ شدن بیشتری دارند.
صف آمریکاییها برای خرید غذای تاریخ مصرف گذشته: میلیون‌ها آمریکایی در واکنش به گرانی شدید کالاها به خرید مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته روی آورده‌اند و صف‌های طولانی برای خرید این کالاها در فروشگاه‌ها تشکیل شده است. قیمت مواد غذایی در آمریکا در ماه نوامبر امسال ۱۲ درصد بیشتر از نوامبر سال پیش است.
سناتور آمریکایی: اعدام شوید؛ انقلاب هزینه دارد! سران کشورهای غربی که در سه ماه گذشته خود را به آب و آتش زدند تا اغتشاشات را وسیع‌تر و طولانی‌تر کنند و با حرف و توئیت، از دستگیرشدگان و متهمان حمایت می‌کردند، حالا که آشوب‌ها روبه اتمام گذاشته و متهمان در حال محاکمه و صدور احکام هستند، از هزینه انقلاب با اعدام شدن حرف می‌زنند!
کاهش شدید امید به زندگی در آمریکا: امید به زندگی در آمریکا به پایین‌ترین حد خود در ۲۶ سال گذشته رسیده است.
گرسنگی در ایران کمتر از ۹۶ کشور درحال توسعه: یک موسسه بین‌المللی، ایران را در بین کشورهای دارای وضعیت سبز از نظر گرسنگی قرار داد و اعلام کرد گرسنگی در ایران طی دو دهه گذشته نصف شده و به کمتر از ۹۶ کشور در حال توسعه از جمله عربستان و عمان رسیده است.

  انگلیس
​​​​​​​
اعتراف انگلیسیها به امنیت زنان در جام جهانی: بی‌بی‌سی انگلیسی نوشته که ممنوعیت استعمال مشروبات الکلی در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ باعث شده تا تماشاگران زن با احساس امنیت بیشتری در ورزشگاه‌ها حاضر شوند و مشکلی برای آن‌ها در قطر رخ ندهد. پیش از این نیز دیلی‌میل اعلام کرده بود ممنوعیت مشروبات الکلی باعث شده تا برای اولین‌بار در تاریخ، هواداران انگلیسی در جام جهانی به خاطر درگیری بازداشت نشوند.
کریسمسِ بیقطار در انگلیس: رسانه‌های انگلیس گزارش دادند که از شهروندان این کشور خواسته شده باتوجه به اعتصاب کارکنان حمل‌ونقل ریلی در شب کریسمس از قطار برای تردد و سفر استفاده نکنند.
منحنی نزولی اقتصاد انگلیس زیر سایه رکود: نتایج تازه‌ترین داده‌های آماری نشان می‌دهد که اقتصاد انگلیس در سه ماهه سوم سال جاری میلادی بیش از برآوردهای اولیه کاهش یافته و این مسئله گواهی بر تشدید وضعیت رکود برای ششمین اقتصاد بزرگ جهان است.

 
  فرانسهتجمع بزرگ ضد ناتو در خیابانهای پاریس: معترضان به خیابان‌های پاریس آمدند تا به سیاست‌های فرانسه در قبال روسیه و عضویت کشورشان در ناتو اعتراض کنند. معترضان پاریسی بنرهایی را که روی آن نوشته شده بود «فرانسه باید از ناتو خارج شود»، «استیضاح ماکرون» و «مقاومت» حمل می‌کردند.

 
  افغانستانطالبان تحصیل زنان در دانشگاههای افغانستان را تعلیق کرد: رسانه‌های افغانستان اعلام کردند که طالبان در اقدامی جدید تحصیل زنان در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی افغانستان را تعلیق کرده است.

 
  اروپاواکنش وزیر اقتصاد سابق یونان به تروریستی خواندن سپاه: یانیس واروفاکیس وزیر اقتصاد سابق یونان در پاسخ به درخواست مجری اینترنشنال برای تروریستی خواندن سپاه: اگر فقط سپاه را در آن لیست بگذاریم و رژیم تروریستی اسرائیل، رژیم مشمئزکننده سعودی که مردم یمن را قتل‌عام می‌کند و همچنین cia یعنی نهادی که جنایات زیادی حتی در کشور شما مرتکب شده را وارد لیست نکنیم قابل قبول نیست.

 
  چینبلومبرگ: حدود ۳۷ میلیون چینی در یک روز کرونایی شدهاند: بلومبرگ طبق برآوردهای مقامات ارشد حوزه بهداشت چین نوشت که نزدیک به ۳۷ میلیون نفر در این کشور احتمالا در این هفته تنها در یک روز به کرونا مبتلا شده‌اند.

 
  رژیم اشغالگر صهیونیستیرسانه صهیونیستی: هکرهای «عصای موسی» ایرانیاند: پس از هک دوربین چند نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی توسط هکرهای «عصای موسی»، روزنامه تایمز اسرائیل برای توجیه این ضربه امنیتی نوشت: عصای موسی گروهی متشکل از هکرهای ایرانی است. نهاد امنیتی به مدت یک سال مطلع بود اما برای متوقف ‌کردن آن‌ها کاری انجام نداده است.
وحشت نظامیان صهیونیست از پیامک اشتباه ارتش: ارتش رژیم صهیونیستی در ساعت یک بامداد  ده‌ها هزار نظامی ذخیره خود را از طریق تماس تلفنی و پیام کوتاه فراخواند. ارتش این رژیم می‌گوید این پیامک‌ها به‌ اشتباه ارسال شده‌اند. هنوز مشخص نیست این اتفاق به دلیل اختلال در سامانه رخ داده یا هک‌ و حمله سایبری.