printlogo


printlogo


در پی رحلت دکتر عباس شیبانی صورت گرفت
تقدیر از خدمات انقلابی دکتر شیبانی(ره)مرد ایمان و عمل
دکتر عباس شیبانی مجاهد خستگی‌ناپذیر، یار دیرین و صدیق انقلاب، مرد ایمان و عمل، مدیر و سیاستمدار پاکدست و انقلابی و پزشک خدمتگزار، از مبارزان پیشکسوت انقلاب اسلامی، پس از عمری خدمت خالصانه به مردم و ارائه خدمات و اقدامات ارزشمند و خیریه در حوزه بهداشت و درمان کشور، یکم دی بر اثر کهولت سن در ۹۱سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به لقاءالله پیوست. پیکر این مبارز انقلابی، 2دی پس از اقامه نماز توسط امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، تشییع و در قطعه ۷۰ بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، آیات آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسینی بوشهری رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و سران قوا در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت یار دیرین و صدیق انقلاب را تسلیت گفتند.

  امام خامنهای
بسم‌الله‌ الرحمن ‌الرحیم
درگذشت مرد ایمان و عمل مرحوم دکتر عباس شیبانی(ره) را به بازماندگان و دوستان و همکارانش تسلیت عرض می‌کنم. وی مؤمنی صادق و مجاهدی خستگی‌ناپذیر بود و در همه‌ دوران‌ها، چه دوران مبارزه با طاغوت و چه دوران انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، در صراط مستقیم، ثبات قدم نشان داد. رحمت و مغفرت الهی شامل حال او باد.

  آیتالله حسینی بوشهری رئیس شورایعالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
درگذشت مبارز نستوه، مرحوم آقای دکتر عباس شیبانی(ره) موجب تألم و تأثر گردید. این مجاهد صادق،
قبل و بعد از انقلاب یک شخصیت تأثیرگذار و فعال بود که در مسیر آرمان‌های انقلاب و همراهی با ولایت فقیه ثابت قدم و مستحکم حضور داشت.
خدمات این مبارز خستگی‌ناپذیر، همواره همراه با ایمان و عمل انقلابی بود و توشه‌ای معنوی و ذخیره‌ای اخروی برای آن مرحوم خواهد بود. اینجانب درگذشت آن چهره خدوم و متعهد عامل را به ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن فقید سعید، رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

  آیتالله اعرافی مدیر حوزههای علمیه کشور
درگذشت مجاهد خستگی‌ناپذیر و نیک‌سیرت جناب آقای دکتر عباس شیبانی(ره) موجب تأسف و تأثر گردید.
آراستگی به اخلاق الهی و سال‌ها خدمت صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی در سنگرهای مختلف از توفیقات آن برادر عزیز بود که به شایستگی مورد تأیید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.
اینجانب ضمن قدردانی از کوشش‌های بی‌شائبه ایشان، فقدان آن فقید سعید را به خانواده محترم، دوستان و آشنایان تسلیت عرض نموده و از درگاه الهی برای ایشان، علو درجات و روح و رضوان ربوبی و برای بازماندگان، آرامش قلبی توأم با اجر فراوان خواستارم.

  شمهای از زندگینامه مرحوم دکتر عباس شیبانی
​​​​​​​
مرحوم دکتر عباس شیبانی متولد ۱۳۱۰ در تهران، پزشک و سیاستمداری که به ساده‌زیستی شهرت داشت از اعضای شورای انقلاب و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران بود.
وی در سال ۱۳۲۹خورشیدی فعالیت سیاسی خود را شروع کرد و سال‌ها در زندان‌های شاه به سر برد و با ۹ بار محکومیت ۱۳ سال از عمر خود را در زندان‌های رژیم پهلوی گذراند.
او عضو شورای انقلاب اسلامی ایران، نماینده مجلس خبرگان قانون اساسی، وزیر کشاورزی، 5 دوره نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، رئیس‌دانشگاه تهران و 14 سال عضو شورای شهر تهران بود.
مرحوم دکتر شیبانی، مبتکر طرح خودکفایی درمانی و صرفه‌جویی ارزی در ایران و بی‌نیاز کردن کشور از اعزام بیماران قلبی و عروقی به خارج از کشور بوده و طی سال‌های متمادی مسئولیت‌های مختلف مدیریتی و اجرایی خود، خدمات درخشانی در این عرصه ارائه کرده است.
وی در هفتمین همایش چهره‌های ماندگار علمی و فرهنگی در سال 1387 نیز به‌عنوان چهره منتخب کشور شناخته شد.