printlogo


printlogo


تأکید آیت‌الله‌‌‌العظمی سیستانی در دیدار هیئتی از سازمان ملل
لزوم رسیدگی به آسیب‌دیدگان ‌ترکمن و ایزدی سوریه در اسارت داعش به‌ویژه آوارگان و پناهندگان

این مرجع تقلید ضمن تجلیل از فداکاری‌های رزمندگان عراقی در مبارزه با گروهک ‌تروریستی داعش، بر لزوم تلاش برای آزادی باقی‌مانده زنان ‌ترکمن و ایزدی در اسارت این سازمان ‌تروریستی در سوریه و برداشتن گام‌های مؤثر در رسیدگی به آسیب‌دیدگان آن به‌ویژه آوارگان و پناهندگان تأکید کردند.
به گزارش خبرگزاری ابنا، هیئت سازمان ملل به ریاست کریستین ریچارد مشاور دبیرکل این سازمان و مدیر کمیته تحقیقات درباره جنایت‌های داعش در عراق، ۲۸آذر وارد بیت حضرت آیت‌الله‌‌ سیستانی شد. این دیدار با هدف ملاقات با این مرجع تقلید و اطلاع‌رسانی به ایشان درباره آخرین اقدامات تیم بین‌المللی و پیگیری‌های این گروه و محاکمه جنایت‌کاران‌ تروریست داعش صورت گرفت.
​​​​​​​حضرت آیت‌الله‌‌ سیستانی در این دیدار، با یادآوری پیروزی بزرگی که عراقی‌ها در مبارزه بزرگ برای پاکسازی کشورشان از شر گروهک ‌تروریستی داعش به دست آوردند، از فداکاری‌های بزرگ رزمندگان دلاور تجلیل کردند.
معظم‌له همچنین، بر لزوم تلاش برای آزادی باقی‌مانده زنان ‌ترکمن و ایزدی در اسارت این سازمان‌تروریستی در سوریه و برداشتن گام‌های مؤثر در رسیدگی به آسیب‌دیدگان آن به‌ویژه آوارگان و پناهندگان تأکید کردند.