printlogo


printlogo


فراخوان چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم حوزه (اشراق)
معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، بعد از برگزاری موفق سه دوره از جشنواره فیلم اشراق در دهه 90 شمسی، چهارمین دوره جشنواره فیلم اشراق را در اسفندماه 1401 به‌صورت حضوری و به‌شکل رقابتی برگزار خواهد کرد.

این جشنواره همزمان با یکصدمین سالگرد بازتأسیس حوزه علمیه قم و در عصر ضرورت جهاد تبیین در نظر دارد، بستری باشد برای پذیرش و نمایش آثار هنرمندان طلبه و غیرطلبه در موضوعات روحانیت و حوزه‌های علمیه، گفتمان انقلاب اسلامی، سبک زندگی اسلامی، مهدویت و آخرالزمان و.....؛ همچنین محفلی برای ملاقات فیلم‌سازان جهان اسلام است تا ضمن تبادل تجربه‌ها، موقعیتی برای طرح ایده‌های نو و خلاقانه داشته باشند.
بخشهای جشنواره:
فیلم داستانی/ فیلم مستد/ فیلم‌نامه/ نقد فیلم
بخش اصلی اشراق: ویژه عموم هنرمندان (آثار تولیدشده بعد از فروردین1400)؛ موضوع: عدالت، سبک زندگی دینی، عفاف، تحکیم خانواده، نقد عرفان‌های نوظهور و فرق انحرافی، وهابیت و داعش، اخلاق، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، تمدن اسلامی و رسانه و فضای مجازی.
بخش جنبی(رواق):  ویژه طلاب (آثار تولیدشده بعد از فروردین 1398)؛ موضوع: طلبه و تبلیغ، طلبه و کارآفرینی، طلبه و خدمت‌رسانی، طلبه و تربیت، سبک زندگی طلاب، طلبه و فرهنگ، طلبه شهید، طلبه و فضای مجازی و بانوان طلبه.
بخش ویژه (یکصدمین سالگرد بازتأسیس حوزه علمیه قم):  ویژه عموم هنرمندان بدون محدودیت زمانی؛ موضوع: مشاهیر و علمای حوزه علمیه قم، حوزه‌های علمیه تشیع، طلاب غیرایرانی و تأثیرگذاری آنها در جهان اسلام، بازنمایی روحانیت، حوزه علمیه قم و مناسک دینی و نقش روحانیون در تاریخ تحولات سیاسی اجتماعی ایران
مقررات و مشخصات مربوط به اثر:  1) فیلم‌های ارسالی باید در قطع HD - Full HD - 2K - 4K تولید شده باشند. 2) آثار ارائه‌شده در ادوار گذشته به دبیرخانه جشنواره (اشراق) ارائه نشده باشد. 3) متقاضیان برای ارائه نسخه اولیه، می‌بایست در زمان ثبت‌نام نسبت به ارسال لینک فیلم از طریق سامانه اینترنتی جشنواره اقدام کنند. 4) هریک از فیلم‌ها می‌بایست جهت بازبینی در قالب یک لینک دانلود حاوی فایل فیلم با فرمت MP4,H264 با بیتریت 6 و 8 مگابیت بر ثانیه و ابعاد تصویر1920 در 1080 پیکسل ارسال شود. 5) فایل ارسالی باید فاقد هرگونه نشانه (لوگو و واترمارک) روی فیلم باشد. 6) ثبت‌نام کنندگان در صورت بروز هرگونه مشکل، می‌توانند با شماره 31153185-025 تماس حاصل فرمایند. 7) ثبت‌نام و ورود کلیه اطلاعات مربوط به فیلم و فیلمساز، صرفاً از طریق سامانه اینترنتی جشنواره امکان‌پذیر است. بدیهی است، این اطلاعات جهت استفاده در اطلاع‌رسانی‌های جشنواره، مورد استفاده قرار خواهد گرفت و صحت اطلاعات به عهده ثبت‌نام‌کننده می‌باشد. 8) نسخه نهایی فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره می‌بایست، به‌صورت فایل دیتا با یکی از فرمت‌های MP(H. 264)-AVI-MXF-MPEG2-MOV به‌وسیله ارسال لینک و یا تحویل حضوری به دبیرخانه جشنواره ارائه شوند.
نشانی دبیرخانه جشنواره: قم- خیابان صفائیه(شهدا) - نبش کوچه 17- معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی؛ شماره تماس: 31153199-025 / 31153185-025
آدرس سایت: Film.eshragh.ir
پست الکترونیک: Film@eshragh.ir
 گاهشمار:
آخرین مهلت ارسال آثار: 1 بهمن 1401
مهلت ویژه تمدید دبیر: 6 بهمن 1401
زمان برگزاری جشنواره و نمایش آثار: 4 تا 8 اسفند 1401
مراسم اختتامیه: 8 اسفند 1401
علاقـــــه‌مندان برای آگــــاهی از مقــــررات و ضــــوابط جشنــــواره، مقــــررات مربوط به شرکت کننــــدگان و ... به پایگاه اطلاع‌رسانی Film.eshragh.ir  مراجعه نمایند.