printlogo


printlogo


مدرسه آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی(ره) بزرگترین مرکز تحصیل معارف شیعه

این مدرسه علمیه، از مدارس علمیه در شهر قم است  که در خیابان ارم و در نزدیکی حرم حضرت معصومه(س) قرار دارد. این مدرسه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به‌همت آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی(ره) در قطعه‌زمینی به وسعت ۴۰۰۰ متر مربع در کنار مرقد علی‌بن بابویه قمی(ره) و در مقابل قبرستان شیخان تأسیس شد.
 مدرسه آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی(ره) از مهم‌ترین مدارس در حوزه علمیه قم به‌شمار می‌رود و روزانه بیش از ۴۰۰ کلاس دروس حوزوی خارج فقه، اصول و تفسیر در آن برگزار می‌شود.

   مدرسه آیتاللهالعظمی گلپایگانی(ره) از نگاه امام خامنهای
مدرسه آیت‌الله گلپایگانی، قدیمی‌ترین مدرسه برنامه‌ریزی‌شده در حوزه
«از شیوه‌های نو در آموزش علم، در تعلیم علم، در گسترش علم، در تولید علم نباید ترسید؛ از شیوه‌های نو نباید واهمه کرد. در همین حوزه قم، مبتکر مدارس برنامه‌ای، یکی از فقهای معروف منحصر در امر فقاهت بود؛ یعنی آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی(ره). اصلاً ... مرحوم آقای بهشتی و دیگران مدرسه حقانی را از روی مدرسه آقای گلپایگانی(ره) درست کردند. در واقع مرحوم آقای بهشتی و بعضی دیگر مدرسین آنجا بودند؛ بعد بیرون آمدند و خودشان مدرسه حقانی را بنیان‌گذاری کردند. مدرسه آقای گلپایگانی(ره) قدیمی‌ترین مدرسه برنامه‌ریزی‌شده در حوزه است.
 آقای گلپایگانی(ره) یک فقیه متبحر متخصص در کار فقاهت و پای‌بند به مسائل فقاهت، نترسید از اینکه یک برنامه نوئی را در امر آموزش اجرا کند». 02(/۰۸/1389)