printlogo


printlogo


آیت‌الله حسینی بوشهری تبیین کرد
فقدان کارهای بنیادین آسیب امروز فعالیت‌های فرهنگی

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با آیت‌الله حسینی بوشهری دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
 رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این دیدار، آسیب‌های فعالیت‌های تبلیغی - فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و خاطر‌نشان کرد: کارهای تبلیغی و فرهنگی بسیاری صورت گرفته است؛ اما کمبود هم‌افزایی میان دستگاه‌های عهده‌دار فعالیت‌های فرهنگی، عدم درک مخاطب به‌خصوص نسل جوان، عدم تبیین صحیح تاریخ و سرگذشت انقلاب اسلامی و مهم‌تر از همه، فقدان یا کمبود کارهای بنیادین و بسنده کردن به فعالیت‌های ظاهری، از جمله آسیب‌های فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی است.
 وی برنامه‌ریزی صحیح، هدفمند و کارشناسی‌شده را تنها راه دست‌یابی به نتیجه لازم عنوان کرد و افزود: باید متناسب با مسائل روز و با در نظر گرفتن شرایط و پیش‌نیازهای لازم، برنامه‌ریزی به‌صورت کارشناسی‌شده و در سطوح مختلف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، صورت پذیرد تا خروجی لازم را در پی داشته باشد. نگاه‌های شعاری، زودگذر و سلیقه‌ای، ثمره‌های خوبی در پی نخواهد داشت.
امام جمعه قم نیاز امروز جامعه را معرفی الگوی‌های موفق در زمینه‌های مختلف ارزیابی و خاطر‌نشان کرد: ایثارگران می‌توانند به‌عنوان الگویی موفق در جامعه به ایفای نقش بپردازند؛ اما این گروه باید از لحاظ معرفتی، تحصیلی و حرکت‌های جهادی نیز، مورد توجه قرار گیرند و تنها به حل مشکلات مادی آن‌ها اکتفا نشود.
آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر لزوم مقاوم‌سازی جوانان در جنگ شناختی دشمن علیه انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دشمن جنگ شناختی تمام‌عیاری را علیه ملت ما آغاز نموده است؛ بنابراین نباید جوانان را از لحاظ فکری و اعتقادی تنها بگذاریم؛ بلکه باید شبهات فکری آنان را به‌صورت اقناعی و صحیح پاسخ دهیم و شیوه تحلیل صحیح را به آنان بیاموزیم تا شاهد افتادن آن‌ها در دام دشمن نباشیم.