printlogo


printlogo


حجت‌الاسلام و‌المسلمین رفیعی در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع امنیت
حساب جوانان هیجانی جداست؛ اما با آشوبگران باید برخورد شود
مراسم بزرگداشت شهدای مدافع امنیت، از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، جامعة‌الزهرا(س)، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی، جامعة المصطفی العالمیه، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، تیپ ۸۳ امام صادق(ع)، بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه و بسیج طلاب حوزه، 18آبان در شبستان امام خمینی(قد) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد. در این مراسم، آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، اساتید، فضلا و نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و‌المسلمین رفیعی، در این مراسم با اشاره به جایگاه رفیع شهادت، متذکر  شد: شهادت یک موفقیت و توفیقی است که شکر لازم دارد و انسان باید در راه رسیدن به مقام شهادت شادی کند.
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت(س) با بیان اینکه، دین اسلام به‌راحتی به دست ما نرسیده است؛ بلکه هزاران نفر در راه دین اسلام به شهادت رسیده‌اند، تأکید کرد: آمار شهدای روحانیت، از تمام اقشار در جامعه بالاتر است و چند هفته گذشته نیز، بخش عمده‌ای که به شهادت رسیدند، طلبه‌های جوانی بوده‌اند که مدافع دین بودند.
عضو هیأت علمی جامعة المصطفی، خدامحوری عدم تردید در هدف،  عدم تزلزل، عدم تسلیم و صبوری را از ویژگی‌های شهدا دانست و خاطرنشان کرد: دین‌داری هزینه دارد و به‌همین خاطر قرار نیست که ما با این حوادث تسلیم دشمن شویم. متأسفانه دشمن در فضای مجازی بسیار گسترده کار کرد و در بسیاری از مواقع توانست، با اخبار دروغ ذهن جوانان را تخریب کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی تأکید کرد: اگر یک عده جوان به‌صورت هیجانی حرکاتی انجام می‌دهند، خیلی مهم نیست؛ چراکه قاطبه جوانان این نظام دین‌دار و متدین هستند. وی افزود: هیچ‌گاه هیچ نظام و حکومتی یک‌دست نبوده است و دشمنان خیلی احمق هستند که با این حرکت‌های چند نفر، چشم به فروپاشی این نظام دوخته‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تأکید بر اینکه شرکت مردم و جوانان در تشییع جنازه شهدا و راهپیمایی‌ها، نشان‌دهنده استحکام این نظام است، یادآور شد: حساب جوانانی که هیجانی به خیابان آمده‌اند، جداست؛ اما با افرادی که با چاقو و ...، دیگران را ذبح و تکه‌تکه می‌کنند و مأمور نیروی انتظامی را آتش می‌زنند، باید برخورد شود.
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در پایان گفت: ما مشکلات اقتصادی داریم و دولت هم، باید برای رفع گرانی فکری بکند و مانع بی‌ثباتی قیمت‌ها بشود و در خصوص این مشکلات نیز، ما به دولت‌مردان تذکر می‌دهیم؛ اما هیچگاه در زمین دشمن بازی نخواهیم کرد؛ چراکه این نظام و کشور برای تمام اقوام است.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم، از خانواده‌های معظم شهدا نیز تجلیل شد.