printlogo


printlogo


در نشست مدیر حوزه خوزستان با مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌ مطرح شد
تأکید بر اهمیت رسانه‌ای کردن خدمات حوزه علمیه در جامعه
رسانه‌داری و انتقال پیام از سطح سنتی به سطح صنعتی و تکنولوژی پیشرفته رسیده است که لزوم رسیدن به این تکنولوژی شناخت صحیح این مسیر است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید محمدعلی بلادیان مدیر حوزه علمیه استان خوزستان، با حضور در مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه کشور، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف خبرگزاری حوزه، با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا برته مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی و سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین برته، ضمن معرفی مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، کار گذشته با امروز در عرصه رسانه را متفاوت دانست و خاطرنشان کرد: رسانه‌داری و انتقال پیام از یک کار شخصی و سنتی، به سطح صنعتی و تکنولوژی پیشرفته رسیده و باید این مسیر را به‌درستی طی کرد که برای طی این مسیر، باید چالش‌ها و ابزارهای مسیر را به‌درستی بشناسیم.
وی بزرگترین مشکل موجود در جبهه حق را فقدان شبکه اطلاع‌رسانی قوی برشمرد و تصریح کرد: با اینکه حرف حق و محتوا کم نداریم و حتی صنعت بسته‌بندی محتوا و پیام نیز، به‌درستی صورت می‌گیرد؛ اما به‌خوبی به دست مخاطب نمی‌رسد.
مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه، ضمن اشاره به مخاطبان فضای مجازی، عنوان کرد: هر مخاطبی با توجه به رفتارشناسی خود، در یک جایی حضور دارد و در شبکه توزیع، در ابتدای راه هستیم و سیاست‌هایی در دست اقدام است. نگاه ما به مخاطب، نگاه هدایت و دعوت به سعادت و فلاح است و هدف نجات و دستگیری طرف مقابل است.
وی رسانه حوزه را، نه فقط برای حوزه بلکه رسانه جهان اسلام دانست و گفت در این رسانه، شایسته‌سالاری، نخبه‌پروری و جوان‌محوری مد نظر است.
حجت‌الاسلام والمسلمین برته ادامه‌ داد: اصل امیدآفرینی، هویت‌بخشی و بازسازی چهره اصلی حوزه و روحانیت و خدمات اجتماعی آن، محور کار است. در عرصه دین و به‌عنوان یک رسانه تخصصی، جامعه مخاطب ما به ما اعتماد دارد و محتوا را پیگیری می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین بلادیان نیز در این دیدار، با اشاره به اهمیت رسانه‌ای کردن خدمات در جامعه، عنوان کرد: امروزه لازم است، حوزه علمیه در مرحله اول، فعالیت‌های اجتماعی، دینی، مذهبی و همچنین فعالیت‌های خدمات اجتماعی خودش را با همراهی مردم افزایش دهد و رسانه‌ای کند.
مدیر حوزه علمیه استان خوزستان ضمن تأکید بر لزوم مردمی کردن رسانه حوزه، عنوان کرد: لازم است رسانه حوزه رنگ و بوی مردمی به خود بگیرد؛ به‌طوری‌که مردم، بیشتر با آن مأنوس شوند و خود را شریک و حوزه را خادم  خود بدانند. این مسئله بسیار مطلوب است و می‌تواند، رسانه حوزه را به هدف نزدیک‌تر کند.
گزارش: سیدامیر سجادی