printlogo


printlogo


اخبار کوتاه ایران - شماره 729
اخبار کوتاه ایران

    ایران موشک بالستیک هایپرسونیک ساخت: فرمانده هوافضای سپاه: ایران موشک بالستیک هایپرسونیک برای مقابله با سپرهای دفاعی هوایی ساخته است. این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا ده‌ها سال بعد هم فناوری پیدا شود که بتواند با آن مقابله کند. این موشک سامانه‌های ضدموشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.
 
  موشک صیاد ۴بی رونمایی شد: تست سامانه ارتقا یافته باور ۳۷۳ با موشک صیاد ۴بی با موفقیت انجام شد. فرمانده پدافند هوایی ارتش: باور ۳۷۳ می‌تواند با جنگنده‌هایی هم که ادعا می‌کنند رادارگریزند درگیر شود. سامانه در فاصله ۴۰۰ کیلومتری روی هدف قفل اولیه انجام می‌دهد و در ۳۶۰ کیلومتری قفل پایدار می‌کند و کم‌تر از ۵ دقیقه طول می‌کشد تا موشک آن به هدف برخورد کند. این سامانه کوچک‌ترین پرنده با سطح مقطع بسیار کم را کشف می‌کند.
 
  رشد ۱۰۰ درصدیِ ذخایر گندم و کالاهای اساسی: مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی: موجودی گندم و سایر کالاهای اساسی در انبارها، سیلوها و مخازن کشور ۱۰۰ درصد رشد داشته ‌و در حداکثر میزان ممکن قرار دارد. به‌همین دلیل، بازار داخلی محصولات پرمصرف از وضعیت پایداری برخوردار است و بخشی از آرامش بازار محصولات اساسی، متأثر از همین ثبات است.
 
  دستگیری ۳ تیم تروریستی در خوزستان، فارس و اصفهان: سازمان اطلاعات سپاه: با تلاش و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه، ۳ تیم وابسته به گروهک نفاق که قصد اقدامات خرابکارانه و تروریستی در خوزستان، فارس و اصفهان را داشتند، دستگیر شدند. این تیم‌ها قصد داشتند ضمن جذب و شبکه‌سازی در میان آشوبگران، اقداماتی مانند حمله به مراکز دولتی، امنیتی و انتظامی، تخریب اموال عمومی و سوءقصد به جان شهروندان را پیاده‌سازی کنند که به‌دلیل کنترل، اشراف و اقدام به‌موقع ناکام ماندند.
 
  کشف ۱۵۰۰ قبضه سلاح سرد و گرم از اغتشاشگران تهرانی: فرمانده سپاه تهران: در طول مدتی که شاهد آشوب بودیم، بالغ بر ۱۵۰۰ قبضه سلاح سرد و گرم و تجهیزاتی برای آسیب رساندن به اماکن و وسایل عمومی کشف و ضبط شد. معنای این حجم از سلاح کشف‌شده آن است که عده‌ای با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده، قصد ایجاد آشوب را داشتند که بسیاری از آنان دستگیر و تلاش برای دستگیری عده دیگر ادامه دارد.
 
  وزیر اطلاعات: انگلیس هزینه اقدامات ضد ایرانیاش را خواهد داد: ما هرگز مثل انگلیس، پشتیبان اقدامات تروریستی و ناامن‌سازی سایر کشورها نخواهیم بود؛ ولی تعهدی برای ممانعت از بروز ناامنی در این کشورها هم نخواهیم داشت، لذا انگلیس هزینه اقدامات خود را برای ناامن‌ ساختن کشور بزرگ ایران خواهد پرداخت. شبکه اینترنشنال از سوی دستگاه امنیتی ایران سازمان تروریستی شناخته شده و عوامل آن تحت تعقیب وزارت اطلاعات قرار خواهند گرفت و از این پس هر نوع ارتباط با این شبکه ورود به حوزه تروریستی و تهدید امنیت ملی تلقی خواهد شد.
 
  برخی سلبریتیها اکانت خود را به عوامل سیا فروختهاند: وزیر اطلاعات: اخیراً مشاهده می‌شود که برخی از سلبریتی‌ها که دنبال‌کنندگان زیاد دارند، در کمال ناباوری اکانت خود را به عوامل سیا یا برخی کشورهای مرتجع منطقه می‌فروشند یا اجاره می‌دهند تا خریداران، منویات بیگانگان را با استفاده از اسم و شهرت این افراد به جامعه القا کنند.
 
  ایرانیها از سفر غیرضروری به استرالیا پرهیز کنند: وزارت خارجه در توصیه‌ای مسافرتی برای سفر به استرالیا به‌ هموطنان و به‌ویژه دانشجویان، پژوهشگران و اساتید دانشگاه‌ها توصیه کرده که به‌دلیل سوابق موجود در مورد احتمال بازداشت خودسرانه و استرداد به دولت‌های متخاصم بدون هرگونه دلیل موجه، در مورد سفرهای غیرضروری به استرالیا تجدیدنظر کنند.
 
  آزادی ۱۶ ملوان سیستانوبلوچستانی در تانزانیا پس از ۱۰ سال: رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در چابهار: ۱۶ ملوان زندانی اهل سیستان‌وبلوچستان در تانزانیا با تلاش و پیگیری وزارت خارجه و سفارت ایران در دارالسلام آزاد شده و به کشور بازگشتند.‌ این افراد حدود ۱۰ سال پیش همراه با لنج خود به اتهامات مختلف در اقیانوس هند توسط پلیس تانزانیا بازداشت شده و تاکنون در شهر دارالسلام در حبس به سر می‌بردند.
 
  چک الکترونیک رونمایی شد: چک الکترونیک نوع جدیدی از چک است که سرعت، دقت و امنیت بیشتری در عملکرد و نقد شوندگی نسبت به چک‌های کاغذی دارد و تمام قوانین چک کاغذی برای آن قابل اجراست و با یک امضای الکترونیکی اعتبار پیدا می‌‌کند.
 
  با یک ریال، سهام بورسی خود را بیمه کنید: سازمان بورس: از ۲۱ تا ۲۸ آبان افرادی که سبد سهام کم‌تر از ۱۰۰ میلیون تومان دارند، می‌توانند با خرید نماد «سهام‌یار» با قیمت یک ریال مجموع سبد سهام خود در ۴ آبان را بیمه کرده و به شرط نفروختن سهام‌شان تا یک‌سال، ۲۰ درصد سود دریافت کنند.
 
 ۳۰۰ نفر در لیست سیاه پولشویی: رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد: تمرکز این مرکز، گسترش تعاملات بین‌المللی با محوریت مبارزه با پول‌شویی، تامین مالی تروریسم و نظارت پیشینی به جای اقدامات پسینی است. اکنون لیست ۳۰۰ نفره‌ای را در ۵ ماه اخیر ایجاد و به تمام بانک‌ها و بورس و بیمه و ... ابلاغ کرده‌ایم که این افراد، اشخاصی هستند که سابقه خوبی ندارند و مستعد پولشویی هستند.
 
  کارت ملی خود را به دلالان ارزی اجاره ندهید: معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه: باتوجه به مشاهده موارد متعدد سوءاستفاده دلالان از کارت ملی و حساب بانکی دیگران برای خرید ارز با اهداف غیرقانونی و تبعات این اقدام برای دارنده کارت و حساب، توجه داشته باشید خرید ارز صرفاً برای مصارف شخصی خودتان انجام گیرد.
 
  محموله عربستان به دست اطلاعات ایران افتاد: رئیس مرکز مطالعات راهبردی و روابط بین‌الملل: سعودی‌ها پول زیاد و تجهیزات اطلاعاتی به داخل ایران فرستادند و احتمالاً قصد داشتند به سیستان و بلوچستان و کردستان ایران ارسال کنند اما همه این پول‌ها و تجهیزات مثل تجهیزات شنود به دست نیروهای امنیتی ایران افتاد.