printlogo


printlogo


آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی
حوزه علمیه در کنار مردم و مدافع آرمان‌های امام
این مرجع تقلید، از مهم‌ترین وظایف روحانیون و نخبگان متعهد را پاسخگویی به شبهات و آگاه‌سازی نسل جوان دانستند و افزودند: باید خدمت‌رسانی به مردم سرعت پیدا کند و به خواسته‌های جوانان توجه شود و جا برای حضور دشمن نباشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیتلله نوری همدانی، ۱۸آبان در درس خارج خود در مسجد اعظم قم، انقلاب اسلامی را یکی از نعمتهای الهی به ملت ایران و همه مسلمانان آزاده جهان دانستند و با تأکید بر شکر گزاری این نعمت عظمی، افزودند: انقلاب اسلامی یکی از نعمتهایی است که خداوند در زمان ما، به ملت ایران عنایت نموده است. این انقلاب دستاوردهای بسیاری داشته است که دشمنان اسلام و انقلاب، از آغاز پیروزی انقلاب با فتنهها و دسیسههای مختلف سعی در ضربه زدن و از بین بردن این دستاوردها داشتهاند.

معظمله با اشاره به حوادث اخیر اظهار کردند: امروز دشمنان اسلام و انقلاب با راهاندازی صدها شبکه ماهوارهای و شایعهپراکنی در فضای مجازی و ایجاد تحریمهای ظالمانه و اقدامات مسلحانه، سعی در تخریب وجهه این نظام و ایجاد شکاف بین مردم و انقلاب دارند؛ اما بهفضل الهی و بیداری ملت ایران، هر روز شاهد قدرت گرفتن نظام و شکوه هرچه بیشتر انقلاب اسلامی خواهیم بود.

این مرجع تقلید در ادامه، با تأکید بر لزوم پاسخگویی به شبهات و دورغپراکنی دشمنان، تصریح کردند: امروز یکی از مهمترین وظایف روحانیون و نخبگان متعهد، پاسخگویی به شبهات و آگاهسازی نسل جوان و گفتن حقایق برای آحاد ملت است.

حضرت آیتلله نوری همدانی، با تأکید بر اینکه دستاوردهای نظام در حوزههای گوناگون باید برای نسل جوان بیان شود، ابراز کردند: این دستاوردها باید گفته شود تا نسل جوان ما بداند که شرایط کشور در قبل از انقلاب به چه شکلی بوده است؛ امروز بهفضل الهی در مسائل گوناگون پیشرفتهایی بسیاری داشتهایم و خودباوری، جای خودباختگی زمان سابق را گرفته است. امروز نسل جوان باید بداند که ما در چه موقعیت علمی در منطقه هستیم. باید گفته شود از نظر سیاسی و نظامی چه پیشرفتهای داشتهایم؛ البته معتقدیم که کمبودها و مشکلات وجود دارد.

معظمله با تأکید بر رسیدگی به وضعیت معیشت مردم، افزودند: امروز آنچه مهم است، مردم هستند و باید مسئولان امر به این موضوع عنایت ویژهای داشته باشند.

ایشان با اشاره به اینکه باید شرایط اقتصادی مردم سر و سامان پیدا کند، خاطرنشان کردند: بخشی از مسئولان در حال تلاش و کوشش هستند؛ اما باید خدمترسانی به مردم سرعت پیدا کند و به خواستههای جوانان توجه شود و جا برای حضور دشمن نباشد. امروز مدیریت صحیح میتواند، کمک مؤثری در حل مشکلات باشد؛ نباید با عمل غیرمسئولانه راه را برای دشمن باز کنیم؛ مردم ایران مردم بزرگ و بااستقامتی هستند.

حضرت آیتلله نوری همدانی، با تأکید بر ضرورت زمانشناسی و بصیرت در زمان کنونی، اظهار کردند: باید توجه داشت، این انقلاب با مجاهدتها و تلاشهای مستمر همین مردم به پیروزی رسید. این انقلاب و این نظام، متعلق بههمین مردم است و باید مسئولان برای رفاه، پیشرفت و تعالی ملت و سربلندی نظام مقدس اسلامی، تمام تلاش و امکانات خود را بهکار گیرند.

ایشان در پایان گفتند: حوزه علمیه از انقلاب و آرمانهای امام دفاع خواهد کرد و شما عملاً باید در صحنه بوده و در کنار مردم حضور داشته باشید و درد مردم را بشنوید؛ مردم باید حس کنند، ما در کنار آنها هستیم و باید به خواستههای مردم توجه جدی شود.