printlogo


printlogo


آیت‌الله حسینی بوشهری
نیروی انسانی سرآمد دارایی‌های یک کشور است


رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جمعیت را مهم‌ترین سرمایه کشور توصیف کرد و گفت: مسئولان باید تلاش کنند تا با ایجاد مشوق‌های مختلف، هر چه زودتر مشکل کمبود جمعیت برطرف گردد.
به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با آیت‌الله حسینی بوشهری دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این دیدار، با تأکید بر لزوم اهتمام جدی بر مسئله آموزش و‌ تربیت، ابراز کرد: آموزش و پرورش رکن کلیدی کشور است؛ چراکه‌ تربیت نیروی انسانی لازم، برای تمامی مجموعه‌های فعال در کشور، توسط سیستم آموزشی صورت می‌پذیرد؛ در نتیجه پایه پیشرفت هر کشوری بخش آموزشی آن کشور است.
وی خطاب به مسئولان گفت: نیروی انسانی و به‌طور کلی جمعیت هر کشور، سرآمد تمامی امکانات و دارایی‌های آن کشور است. مسئولان بکوشند تا با فرهنگ‌سازی جدی و ایجاد مشوق‌های مختلف، فرهنگ حاکم در جامعه را بهبود بخشند.
امام جمعه قم ادامه داد: مسائلی همچون مشکلات معیشتی، رواج ازدواج‌های پرهزینه و از همه مهم‌تر، تبلیغات سوء فرهنگی سبب شده است تا سن ازدواج افزایش پیدا کرده، خانواده‌ها تمایل کمتری نسبت به فرزندآوری از خود نشان دهند و حتی برخی از جوانان نسبت به امر ازدواج بی‌انگیزه شوند.
آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار حل مشکل کمبود زمین و منابع مالی برای تأسیس و تجهیز مدارس در سطح استان قم شد و افزود: لازم است، خیرین و مسئولان پای کار بیایند تا به‌علت کمبود کلاس‌های درس، شاهد افزایش مدارس سه شیفته در سطح استان نباشیم.
گفتنی است، در ابتدای این جلسه، دکتر احمدرضا اجتهادی، گزارشی از وضعیت سازمان نوسازی مدارس استان قم و همچنین کمبودها و دغدغه‌های این سازمان ارائه کرد.