printlogo


printlogo


نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده گفت: دشمن از ایران قوی ترس دارد و ما باید در این مسیر کارآمدی تلاش کنیم و نواقص کار را با همین جوانان و نوجوانان که با احساسات آنها بازی شده است، برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، 5آبان در تجمع طلاب و روحانیون شیعه و اهل‌سنت بندرعباس در حمایت از ولایت و ایران قوی، ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) شیراز، با اشاره به وظایف طلاب و روحانیون در برخورد با اغتشاشات اخیر، اظهار کرد: کلیدواژه رهبر فرزانه انقلاب که بارها بیان نموده‌اند روایت‌گری و فراتر از آن، جهاد تبیین است.
وی افزود: مسئله هدایت‌گری و روایت‌گری در حوزه و قلمروی جهاد تعریف می‌شود که نیازمند حرکت مجاهدانه است.
امام جمعه بندرعباس، با بیان اینکه جهاد یک امر روشن است، عنوان کرد: امروز جامعه ما نیازمند یک جهاد عالمانه و آگاهانه برای غلبه بر مشکلاتی است که توسط دشمن طراحی و اجرا می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با تأکید بر اینکه دشمن قصد دارد، عملیات روانی را به عملیات میدانی تبدیل کند، تصریح کرد: دشمن در تلاش است اول یک عملیات روانی را در جامعه ایجاد کند و این عملیات را به کف میدان سوق دهد.
وی گفت: طبیعی است که ما نیازمندیم، گلوگاه اصلی عملیات دشمن را تسخیر کنیم و آن گلوگاه اصلی عملیات روانی است.
حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده در ادامه با طرح این سؤال که در مقابل عملیات روانی چه کاری باید انجام داد، تأکید کرد: در مقابله با عملیات روانی اولین کار، شناخت مخاطبان در این جهاد برای روشنگری است.
وی افزود: مخاطب واقعی، جوانان هستند که تکیه اصلی و نقطه ثقل دشمن روی آنها هدف‌گذاری شده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان اضافه کرد: جهادگران این مبارزه اقشار فرهیخته و مرجع مانند روحانیت، حوزه‌های علمیه، دانشگاهیان، چهره‌های فرهنگی و رسانه‌ها هستند که جزء ارکان مجاهدان جهاد تبیین هستند.
وی، علم، فرهنگ و اقتصاد را عناصر اصلی در جهاد تبیین دانست و اظهار کرد: علم با دانشگاه عجین است و امروز دشمن درصدد ناآرامی و آشوب در دانشگاه است تا هدف اصلی را که تولید علم است، باز دارد و دوم فرهنگ است که همه ارزش‌ها و آداب و رسوم را از بین ببرد و بی‌ارزش کند و سوم با اقتصاد و معیشت ناامیدی را در بین مردم گسترش دهد.
امام جمعه بندرعباس گفت: در این نقشه راه جهاد تبیین دشمن‌شناسی از مهمترین ارکان است؛ بایستی دوست را از دشمن شناسایی کرد و دسیسه‌های دشمن و نقاط هدف‌گذاری آن را شناخت.
حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده ابراز کرد: القای ناکارآمدی نظام از دیگر هدف‌گذاری‌های دشمن است. اگر نظام جمهوری اسلامی ناکارآمد بود، نقش اثر‌گذار در تحولات منطقه و جهان نداشت و دشمن را در همه عرصه‌ها به چالش نمی‌کشید. وی افزود: دشمن از ایران قوی ترس دارد و ما باید در این مسیر کارآمدی تلاش کنیم و نواقص کار را با همین جوانان و نوجوانان که با احساسات آنها بازی شده است، برطرف کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با تأکید بر اینکه امید‌آفرینی در دل مردم با انتقال واقعیت‌ها امکان‌پذیر است،
به نقش زنان در جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: امروز بانوان ما باید نقش زن مسلمان به‌عنوان یک عنصر فعال، نقش‌آفرین و تراز انقلاب اسلامی و تمدن‌ساز را تبیین کنند.
وی با توصیه دیگر به روحانیون ادامه داد: روحانیت باید بار علمی خود را برای دفاع از ارزش‌های اسلامی محکم ببندد و با فعال‌سازی مخاطبان از همه اقشار، به‌ویژه جوانان و نوجوانان، رفاقت و دوستی با آنها را طرح‌ریزی کند و در این راه از کار تشکیلاتی نیز غافل نشود.