printlogo


printlogo


سردار قریشی در همایش ائمه جمعه و جماعات استان قم عنوان کرد
پیشرفت‌های کشور با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب حاصل شد
همایش ائمه جمعه و جماعات استان قم، با سخنرانی سردار قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور، از طرف معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، 12آبان در سالن همایش‌های این نهاد حوزوی برگزار شد.

در این همایش که بیش از ۳۰۰ نفر از ائمه جمعه و جماعات استان شرکت داشتند، سردار قریشی، که به‌عنوان میهمان و سخنران ویژه حضور داشت، ضمن ارائه تحلیل از برخی مسائل روز، بر نقش ویژه ائمه جماعات در بصیرت‌افزایی جامعه تأکید کرد.
سردار سیدقاسم قریشی، در این گردهمایی پیشرفت‌های اساسی در بخش‌های مختلف کشور را، با تدبیر دقیق، حکیمانه، و ریزبینانه رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: علت موفقیت ما در صنایع نظامی، ورود امت و امام است.
وی با اشاره به عدم موفقیت در صنایعی همچون خودروسازی، اظهار کرد: جاهایی که اساسی و لازم بوده، رهبری ورود کنند، پیشرفت‌های عجیب و خارق‌العاده‌ای داشته‌ایم.
جانشین بسیج مستضعفین کشور با اذعان به اینکه، به‌خاطر این پیشرفت‌ها و توانمندی‌ها، آمریکا و اروپا این فضا را برای ما ایجاد کرده‌اند، گفت: آنها در آغاز می‌خواستند، با گروه‌های نیابتی، منافقان، توده‌ای‌ها، گروهک‌ها و بعد نیز صدام، ما را از بین ببرند؛ ولی الآن با تمام قدرت‌هایشان می‌خواهند، این کار را بکنند.
وی با بیان اینکه باید تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب سرلوحه کار همه ما باشد، گفت: شهید سلیمانی برای ما خیلی عزیز و مهم است و رمز موفقیت این شهید، اجرای عالی تدابیر و فرامین رهبری معظم است. اگر توانستیم، موشک‌های دوربرد را در این سطح بسازیم و موشک‌های ضد هوایی و هوا به دریا را نیز در این سطح پیش ببریم، برای این بود که شهید تهرانی‌مقدم گوش به تدابیر رهبری می‌داد.
سردار قریشی با اذعان به صدور انقلاب اسلامی به آن‌سوی مرزهای جغرافیایی کشور، به شعار «از نیل تا فرات» رژیم صهیونیستی تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این رژیم، امروز شهرک‌های خود را با دیوارهای آهنین چندمتری حفاظت می‌کند. خودش و شهرک‌نشین‌ها را زندانی کرده، و به دریوزگی افتاده ‌است.
وی با بیان اینکه، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن جنگ‌های نرم و سخت انجام داده، ولی در برهه‌های گوناگون متفاوت بوده‌ است، گفت: برای همین امروز به جنگ ترکیبی روی آورده، که در این جنگ، همه سلاح‌ها و امکانات از جمله نظامی، اقتصادی، عملیات روانی، دیپلماسی و شایعه‌سازی رسانه را به‌کار گرفته است.
سردار قریشی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه اتفاق‌هایی که به‌تازگی در کشور رخ داده، عبرت‌آموز است، عنوان کرد: در این وقایع، ملت ما با دشمن همراهی نکردند. کسانی که دستگیر شدند، در دنیای دیگری قرار دارند. ما الآن دو فضای حقیقی و مجازی از جمهوری اسلامی ایران داریم که در فضای مجازی می‌نویسند، ایران فردا سقوط می‌کند!
وی ادامه داد: برخی جوانان و نوجوانانی که در درگیری بودند و دستگیر شدند، تصورشان این بوده که کار حکومت تمام است. خیلی از این‌ها دارند، بازی‌های کامپیوتری را اجرا می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه همه این‌ها، القائات فضای مجازی و رسانه‌ای است، روحانیون و ائمه جماعات را در انتقال واقعیت‌ها کارآمد دانست و خاطرنشان کرد: ما در زمینه جنگ نرم و فرهنگی کم‌کاری داریم. باید کارگروه‌هایی مشخص شود و در شبکه مجازی، جوانان و نوجوانان، با واقعیت‌ها آشنا شوند و قضاوت‌های منفی و برداشت نادرست نکنند.
گزارش: جلال خسروی