printlogo


printlogo


آیت‌الله‌العظمی سبحانی در پیامی به دهمین همایش کریمه اهل‌بیت(س) در بندرعباس
حضرت فاطمه معصومه(س) سهم بسزایی در تعالی تاریخی شیعه دارند
دهمین همایش کریمه اهل‌بیت(س) به‌مناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) با پیام حضرت آیت‌الله سبحانی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، 13آبان در سالن آمفی‌تئاتر حوزه علمیه خواهران بندرعباس برگزار شد.

به گزارش شفقنا، متن پیام این مرجع تقلید به این شرح زیر است:
بسم‌الله‌ الرحمن ‌الرحیم
اللهم صل علی محمد و‌آل محمد و عجل فرجهم و‌العن من عاداهم
با سلام محضر حضار محترم دهمین همایش کریمه اهل‌بیت(س) در شهرستان بندرعباس؛
آیین انسان‌ساز اسلام، انسان‌هایی را پرورش داده که همواره الگوهای کاملی برای بندگی خدا باشند. نور عبودیت اهل‌بیت(ع)، این تأدیب‌یافتگان نخست توحید، به هر ضمیر مستعدی تابیده، آن را نورانی ساخته است. امامزادگان این ستاره‌های درخشانی که در جای‌جای سرزمین‌های اسلامی روشنگری می‌کنند، پرورش‌یافتگان خاندان وحی و عصمت هستند؛ کسانی که دینداری و تولای اهل‌بیت‌مان را مدیون هجرت، مجاهدت و هدایت‌گری‌های عملی و لسانی این بزرگان هستیم.
در میان این امامزادگان، حضرت فاطمه معصومه(س)، با سفر خویش به ایران، سهم بسزایی در تعالی تاریخی شیعه دارند؛ بانویی که حضور پربرکت‌شان در شهر قم، ملجأ و پناهی شد برای دلدادگان خاندان عصمت و طهارت؛ از شکل‌گیری مدرسه حدیثی قم تا پویایی و رونق امروزه حوزه‌های علوم اهل‌بیت(ع) برکات مستمری است که از سرچشمه این عالمه موسی‌بن جعفر(ع) به سفره شیعیان ارزانی شده است.
مضجع شریف آن حضرت، همواره محل توسلات و حل مسائل و گره‌های علمی و عملی عالمان و دوستداران خاندان وحی بوده است؛ مضجعی که زائر با زیارت ایشان، چنان به قرب می‌رسد که شفاعت آن بانوی عظیم‌الشأن را مسئلت می‌کند (یافاطمة اشفعی لی فی‌الجنه). آری! زیارت و توسل به ایشان، چنان در رشد و تعالی انسان مؤثر است که نتیجه زیارت با معرفت ایشان، زائر را بهشتی می‌سازد (من زارها عارفا بحقها فله الجنه).
بزرگداشت مقام شامخ حضرت فاطمه معصومه(س) و امامزادگان دیگر و تبیین هدایت‌گری‌ها و نقش‌آفرینی ایشان، پاسخگوی بسیاری از شبهات پیرامون چگونگی اشتیاق ایرانیان به اسلام و ایستادگی‌شان پای مکتب تشیع خواهد بود.
اینجانب ضمن تشکر از مساعی دست‌اندرکاران این همایش مبارک، و برپادارندگان شعائر الهی، از محضر خدای متعال، توفیق معرفت بیشتر نسبت به آن حضرت را مسئلت می‌نمایم. «یا فاطمة اشفعی لی فی‌الجنه فإن لک عندالله شأنا من‌الشأن»
جعفر سبحانی هشتم ربیع‌الثانی سال 1444/ مصادف با دوازدهم آبان‌ماه 1401
 
  تشکیل تمدن اسلامی با «فرهنگسازی»، «عقلانیت» و «فضائل اخلاقی»
به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در دهمین همایش کریمه اهل‌بیت(ع) ، ضمن تسلیت رحلت حضرت فاطمه معصومه(س)، اظهار کرد: این بانوی اسلام نقش برجسته‌ای در مسیر تحقق حاکمیت الهی با هجرت خود برداشته و زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی در ایران می‌باشد.
وی هجرت را دارای آثار و برکات ارزشمندی در زندگی و جامعه دانست و افزود: در این زمینه می‌توان از هجرت پربرکت رسول اکرم(ص) تا ائمه معصومین(ع) مانند هجرت امام صادق(ع) از مدینه به کوفه نام برد که در این مقطع زمانی، شاگردان بسیار فراوان تربیت و دائرةالمعارف فقه اسلامی و تشیع را استحکام بخشید.
امام جمعه بندرعباس ادامه داد: هجرت امام رضا(ع) از مدینه به خراسان بزرگ (ایران) نیز، سبب برکات زیادی شد و همچنین هجرت امامزادگان به سمت بلادهای مختلف در راستای تحقق مسیر انسان‌ها به حاکمیت الهی و تمدن اسلامی بوده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده اضافه کرد: قم، مرکز تحولات در جامعه اسلامی در زمان ورود حضرت فاطمه معصومه(س) و بعد از رحلت آن بانوی باکرامت بود و جریان حدیث در قم رشد کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان، با بیان اینکه امروز رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، سخن از تمدن اسلامی را مطرح می‌کنند، خاطرنشان کرد: این تمدن مدیون وجود حضرت فاطمه معصومه(س) است که از شهر قم جرقه‌های آن به اقصی‌نقاط عالم رسید.
وی ظهار کرد: زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی بر پایه معارف و ارزش‌های اسلامی، با تکیه بر سه عنصر «فرهنگ‌سازی»، «عقلانیت» و «فضائل اخلاقی» در جامعه تحقق می‌یابد.
 
  معرفی زن ایرانی از دیدگاه غرب عین اسارت است
مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان نیز در این همایش، اظهار کرد: در روزگاری که شعار «زن، زندگی و آزادی» را دشمنان انسانیت سر می‌دهند، حوزه علمیه خواهران وظیفه سنگینی را بر دوش خود احساس کرده و لذا ضمن تبیین مسائل ارزشی مثل حیا و عفاف از سیره بزرگان، از این مفاهیم عبور کرده و وارد عرصه معرفی الگو شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل‌نیا افزود: همایش بین‌المللی «مادران فاطمی، تربیت حسینی و تمدن نوین اسلامی» در محورهای مختلف در دو قالب پژوهشی و فرهنگی در نهم آذرماه در بندرعباس و جزیره هرمز برگزار می‌شود.
مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان ادامه داد: این همایش فرصتی است که به خیل عظیم شبهات دشمنان به‌بهانه زن و ایجاد انحراف فکری و اعتقادی و رفتاری در بین نوجوانان از دختر و پسر پاسخ داده شود.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین اسماعیل‌نیا گفت: یکی از کار‌های که در این همایش بین‌المللی برجسته خواهد شد، معرفی شهیده فاطمه نیک از جزیره هرمز است که هشت فرزند خود را در دوران هشت‌سال دفاع مقدس در خط مقدم تقدیم اسلام و قرآن کرد و خود نیز، در حادثه تروریستی حمله به هواپیمایی حاجیان شربت شهادت نوشید.
وی با بیان اینکه سبکی که دشمنان اسلام، زن ایرانی را براساس آن معرفی می‌کنند، عین اسارت است، افزود: زن آزاده را شهیده فاطمه نیک به ما معرفی می‌کند که آن‌چنان بریده از تعلقات دنیایی است که یکی یکی جگرگوشه‌های خود را بدرقه می‌کند و بعد فرزندان را در آغوش می‌کشد و دیگران را دعوت به صبوری می‌کند؛ این آزادی و حریت است.