printlogo


printlogo


نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
لحاظ نگاه واسع امیرالمؤمنین(ع) در تعامل با اقوام و مذاهب
اقتضای تمسک به ولایت امیرالمؤمنین‌(ع) این است که همان نگاه واسع ایشان را داشته و با همه افراد، ارتباط برقرار کرده و چتر خود را برای همه انسان‌ها بگسترانیم. به گزارش خبرگزاری حوزه به‌نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه زاهدان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین خانه‌گیر، رئیس جدید عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان، گفت: ارتباط نیروی انتظامی در عرصه‌های مختلف با مردم و ارائه خدمات گسترده، فراگیر و متنوع، از افتخارات این مجموعه بوده و به‌همین میزان نیز دارای مسئولیت است.

امام‌ جمعه زاهدان افزود: انجام این رسالت بزرگ نیازمند وجود نیروهای توانمند است تا بتوانند، از عهده این مسئولیت حساس برآمده و در کنار آمادگی‌های تخصصی علمی، فنی و مهارتی، ایمان، اخلاق، معنویت و تعهد را نیز دارا باشند.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محامی بیان کرد: نقش‌آفرینی صحیح نیروی انتظامی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، مستمر و فراگیر است که بخش مهم و عمده‌ای از کار، بر عهده عقیدتی سیاسی است و کار باید به‌طور صحیح و کیفی انجام شود.
وی با اشاره به «الحمد لله الذی جعلنا من‌المتمسکین بولایة أمیر‌المؤمنین علی‌بن أبی‌طالب(ع)» بیان کرد: در سیستان و بلوچستان اقوام و مذاهب مختلفی وجود دارند و اقتضای تمسک به ولایت امیرالمؤمنین‌(ع) این است که همان نگاه واسع ایشان را داشته و با همه افراد، ارتباط برقرار کرده و چتر خود را برای همه انسان‌ها بگسترانیم؛ زیرا طبق تأکیدات مقام معظم رهبری، نظام اسلامی باید خدمات خود را برای همه شهروندان ارائه کند؛ حتی برای کسی که انقلاب را قبول ندارد؛ البته کسانی که ضد انقلاب بوده و فتنه‌انگیزی می‌کنند، محارب بوده و حساب آن‌ها جداست که چنین چیزی برگرفته از همان مبنای تمسک به ولایت امیرالمؤمنین‌(ع) است.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان اظهار کرد: تنوع قومی و مذهبی در سیستان و بلوچستان، حساسیت کار را بیشتر کرده و در صورتی که خوب عمل شود، کاری ارزشمند و سبب تقویت ارتباط مردم با نظام اسلامی خواهد بود و در صورت عملکرد نامناسب، دعواهای قومی و مذهبی نیز وارد کار شده و مشکلات گسترده‌تر خواهد شد.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: گاهی یک حس بد نسبت به مأمور نیروی انتظامی وجود دارد و باید آسیب‌شناسی شود؛ زیرا اگر بین مردم و نیروی انتظامی فاصله ایجاد شود، خطرناک خواهد بود.