printlogo


printlogo


آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست
دنیا بداند علاقه به مذهب و دین در وجود ملت ایران ریشه‌دار است
تاریخ و دنیا بداند که علاقه به مذهب، دین، نمادهای مذهبی، حب و مودت آل‌‌‌الله(ع) همچنان در همه وجود ملت بزرگ ایران ریشه‌دار است و آن را نه فقط تراثی از اسلام بلکه بخشی از ملیت و هویت خویش می‌داند و به آن افتخار می‌کند.

آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس کرسی‌های نظریه‌پردازی (علوم نقلی) و رئیس انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه، با صدور بیانیه‌ای، اتفاقات اخیر در کشور از سوی عده‌ای اغتشاشگر را محکوم کرد که متن آن به این شرح است:
بسم‌الله الحاکم العادل/ انا لله وانا الیه راجعون
در روزهای گذشته، خبرهایی از برخی حرکات بسیار قبیح از قبیل آتش زدن قرآن کریم، مساجد، حمله به موکب‌های عزاداری آل‌‌‌الله، به شهادت رساندن برخی مدافعان امنیت کشور و حریم اهل‌بیت(ع)، منتشر شد.
در اینکه این رفتارها بی‌پایه و فاقد پایگاه مردمی و اجتماعی است، بحثی نیست؛ لکن شدت پلشتی و گستاخی ناموجه کار آن‌قدر زیاد است که اذهان را به خود مشغول کرد؛ به‌ویژه وقتی غول رسانه‌ای کفر و نفاق نیز، چونان موجی برآن سوار شد.
تاریخ و دنیا بداند که علاقه به مذهب، دین، نمادهای مذهبی، حب و مودت آل‌‌‌الله(ع) همچنان در همه وجود ملت بزرگ ایران ریشه‌دار است و آن را نه فقط تراثی از اسلام؛ بلکه بخشی از ملیت و هویت خویش می‌داند و به آن افتخار می‌کند.
 این حرکات محکوم و هیچ تزلزلی در باور و کنش توده عظیم ایجاد نمی‌کند.
البته بی‌پایگی، شناعت و سبک‌وارگی این رفتارهای شوم و محکومیت آن از سوی عالمان، فرهیختگان و مردم نباید مسئولان را آسوده‌خاطر سازد؛ بلکه بر کارگزاران نظام است که با استمداد از فکر صاحبان خرد و دغدغه دلسوزان کشور، نظام و ملت در برخی تصمیمات و عملکردهای جاری که بی‌تأثیر در زمینه‌‌سازی برای این اقدامات وقیح نیست، تجدیدنظر کنند!