printlogo


printlogo


مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم
ترغیب و تشویق و حتی همراهی برخی چهره‌ها جای تأسف و انزجار دارد
ترغیب و تشویق و حتی همراهی برخی چهره‌های سیاسی، هنری، ورزشی در اغتشاشات اخیر که در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران و با حمایت نظام جمهوری اسلامی ایران رشد یافته و به شهرت رسیده‌اند، جای تأسف و انزجار دارد و لازم است، دستگاه قضایی نسبت به پاسخگو بودن این افراد و جبران خسارات وارده توسط آنان اقدام نماید.

در بیانیه مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزهای علمیه در محکوم کردن اغتشاشات اخیر آمده است:
اگرچه ابعاد و زوایای این اقدامات، نیازمند بررسی و تحلیل کارشناسی متخصصان است؛ اما گزارش‌های رسانه‌ای، حمایت تمام‌عیار سران کفر و استبداد و مشاهدات میدانی حاکی از آن است که بروز این اتفاقات، برنامه‌ای سازمان‌یافته از سوی دشمنان نظام و انقلاب بوده است تا بتوانند، هدف پلید خود را که جدایی بین مردم و نظام اسلامی است، محقق سازند؛ اما هوشیاری و بصیرت همیشگی مردم شریف ایران، توطئه آنان را بار دیگر خنثی ساخت.
حمد و سپاس به درگاه خداوند که لطف و عنایت خاص او همواره شامل این ملت و مرز و بوم بوده است! وظیفه همه ما ایرانیان و ایران‌دوستان است و ما خداوند را بر این امر سپاسگزاریم. در مورد آنچه اتفاق افتاد، لازم است، چند نکته مورد توجه قرار گیرد:
۱. حضور گسترده مردم در حمایت از مقدسات اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و مخالفت با اقدامات گروهی آشوب‌طلب، نشان از بصیرت، غیرت، همراهی و حمایت همیشگی مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و این حضور و حمایت، خود گویای آن است که مردم عزیز ایران، حتی اگر نسبت به برخی مسائل و عملکردها نقد و اعتراض داشته باشند؛ اما به هیچ‌عنوان با چنین اقدامات ساختارشکنانه همراه نخواهند بود و لازم است، مسئولین قدردان حضور مردم باشند.
۲. حضور تعداد قابل توجهی از نوجوانان و جوانان در اقدامات اخیر، نشان از آن دارد که آگاهی‌بخشی، راهنمایی، کنترل و نظارت در سطح خانواده، مدرسه، مسجد، رسانه‌های جمعی و عمومی می‌بایست، مورد توجه و اهتمام جدی قرار گیرد.
۳. به اذعان بسیاری از کارشناسان، زمینه بروز اتفاقات اخیر، فضای مجازی بوده و همان‌گونه که مقام معظم رهبری بارها تأکید نموده‌اند، فضای مجازی نیازمند کنترل و مدیریت است؛ بنابراین مسئولین مربوطه نسبت به مدیریت فضای مجازی و ارتقای سواد رسانه‌ای آحاد جامعه اهتمام جدی داشته باشند.
۴. ترغیب و تشویق و حتی همراهی برخی چهره‌های سیاسی، هنری، ورزشی در اغتشاشات اخیر که در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران و با حمایت نظام جمهوری اسلامی ایران رشد یافته و به شهرت رسیده‌اند، جای تأسف و انزجار دارد و لازم است، دستگاه قضایی نسبت به پاسخگو بودن این افراد و جبران خسارات وارده توسط آنان اقدام نماید.
۵. در متن و حاشیه حوادث اخیر افکار عمومی و به‌خصوص نسل نو با مجموعه‌ای از شبهات پیرامون جایگاه دین، حجاب، بی‌حجابی، زن و خانواده، ناموس و غیرت و کارآمدی نظام اسلامی مواجه شدند که ضمن دعوت همگان به مراجعه به سامانه‌های مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات برای رفع آن، نسبت به برگزاری نشست‌های علمی تخصصی و بحث و بررسی نخبگانی پیرامون آن، نیز مصمم هستیم.
بار دیگر بصیرت و حمایت مردم عزیز ایران و رشادت و شجاعت نیروهای نظامی و انتظامی را می‌ستاییم و خداوند را به‌پاس بهره‌مندی از این نعمات سپاسگزاریم و به روح همه شهدا خصوصاً شهدای حوادث اخیر درود می‌فرستیم.