printlogo


printlogo


آیت‌الله سعیدی
نظر مردم و خیرین برای مشارکت در اقتصاد دانش‌بنیان جلب شود
تولیت حرم مطهر بانوی کرامت(س) با بیان اینکه باید تشریح و تبیین اقتصاد دانش‌بنیان در مراکز عمومی که مردم حضور دارند، انجام شود، گفت: باید در اجتماعاتی که مردم به‌منظور امور دینی برپا می‌دارند، مسئولان شرکت‌های دانش‌بنیان حضور پیدا کرده و به این حرکت مقدس جنبه معنوی داده شود تا نظر مردم و خیرین برای شرکت در این امور خیر جلب شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سعیدی در دیدار مسئولان پارک علم و فناوری استان قم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) انجام شد، با بیان اینکه برای‌ ترویج و فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان باید به تبیین بپردازید، اظهار کرد: باید برای مردم به‌ویژه نخبگان، ضرورت و لزوم اقتصاد دانش‌بنیان را تشریح و تبیین کنید.
وی با بیان اینکه باید تشریح و تبیین اقتصاد دانش‌بنیان در مراکز عمومی که مردم حضور دارند، انجام شود، گفت: باید در اجتماعاتی که مردم به‌منظور امور دینی برپا می‌دارند، مسئولان شرکت‌های دانش‌بنیان حضور پیدا کرده و به این حرکت مقدس جنبه معنوی داده شود تا نظر مردم و خیرین برای شرکت در این امور خیر جلب شود.
همچنین رئیس پارک علم و فناوری استان قم نیز در ابتدای این دیدار، اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان قم، ده‌سال است که تأسیس شده و الآن ۱۱۶ شرکت فعال دانش‌بنیان، ۲۸۰ شرکت فناور، ۳۴ شرکت صنایع خلاق و فناوری نرم، ۳ کانون خلاقیت و شکوفایی و ۸ مرکز نوآوری در پارک علم و فناوری استان قم عضویت دارند.
خیرالله رهسپارفرد با بیان اینکه از نظر رتبه‌ای هم، در حوزه علوم انسانی ششم و در بخشی دیگر هشتم هستیم، گفت: با توجه به شعار سال که «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» است، ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان قم، به ریاست استاندار شکل گرفت و تاکنون سه جلسه برگزار و در حوزه‌های صنعتی، ‌ترویجی، کشاورزی و گردشگری تقسیم وظایفی انجام شده است.
رئیس پارک علم و فناوری استان قم افزود: ما به‌دنبال این هستیم که در پارک علم و فناوری بخشی را، به افزایش شرکت‌ها اختصاص دهیم و تلاشمان این است که ۲۰ شرکت دانش‌بنیان اضافه کنیم تا در رتبه هفتم کشور در این زمینه قرار بگیریم.
سالاری مدیر شرکت‌های دانش‌بنیان استان قم نیز، با بیان اینکه ۵۱ شرکت دانش‌بنیان به بلوغ‌رسیده در استان قم داریم، گفت: از این تعداد ۲۵ شرکت در پارک علم و فناوری مستقر و ۲۶ شرکت هم غیرمستقر هستند و صادرات کل شرکت‌های پارک علوم و فناوری در سال ۱۴۰۰ حدود ۴ میلیون دلار و فروش کل شرکت‌های پارک علم و فناوری ۴۶۲ میلیارد تومان بوده است.