printlogo


printlogo


آیت‌الله رجبی
برخی اساتید اصرار بر تدریس مبانی غربی دارند
متأسفانه بعضی از اساتید به اسلامی‌سازی علوم انسانی علاقه‌ای ندارند و به سمت آن هم نمی‌روند و می‌خواهند، همان مبانی غرب در دانشگاه‌ها تدریس شود و دانشجو، با همان مبانی تربیت شود و این مسئله، زمانی چالش مهمی می‌شود که مدیریت کشور قرار است، در دستان همین دانشجوها قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله رجبی، ۱۲‌مهر در مراسم آغاز سال تحصیلی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد) با بیان اینکه باید در عرصه‌های مختلف علوم اسلامی و انسانی، کارهای دقیق علمی انجام شود و این باری است که بر عهده دانش‌پژوهان گذاشته شده است، ادامه داد: مسئله علوم انسانی بسیار مهم است و متأسفانه بعضی از اساتید به اسلامی‌سازی علوم انسانی علاقه‌ای ندارند و به سمت آن هم نمی‌روند و می‌خواهند، همان مبانی غرب در دانشگاه‌ها تدریس شود و دانشجو، با همان مبانی تربیت شود و این مسئله، زمانی چالش مهمی می‌شود که مدیریت کشور قرار است، در دستان همین دانشجوها قرار گیرد. بنابراین اسلامی‌سازی علوم انسانی، از جمله رسالت‌های روحانیت است و دانش‌پژوه باید احساس کند، این مسئله از اوجب واجبات است.
عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: دانش‌پژوه باید احساس مسئولیت دینی و الهی کند و طوری در این مؤسسه تحصیل کند که بتواند، برای تأثیرگذاری در جامعه گام بردارد و به‌درستی رسالت دینی و الهی خود را در قبال جامعه انجام دهد.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد) با بیان اینکه امروز آنچه در این مؤسسه داریم، از زحمات آیت‌الله مصباح یزدی(ره) است، گفت: آن عالم ربانی مرجع علمی، فکری و فرهنگی و مورد عنایت همه کسانی است که در عرصه فکر و فرهنگ فعال هستند.
وی خاطرنشان کرد: دلیل این امر مراجعات زیاد از سوی دستگاه‌های مختلف نظام است. باید بدانیم آن عالم ربانی امانت بزرگی در اختیار ما قرار داده و همه اساتید و دانش‌پژوهان نسبت به آن امانت مسئولیت دارند و لذا نباید نسبت به مرجعیت علمی و فکری کشور کوتاهی کرد.