printlogo


printlogo


اخبار کوتاه ایران - 724
اخبار کوتاه ایران

کاوشگر زیرمداری «سامان» با موفقیت پرتاب شد: با تلاش متخصصین سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع  و همکاری پژوهشگاه فضایی ایران، نمونه آزمایشی «بلوک انتقال مداری سامان» که برای جابجایی ماهواره در بین مدارهای مختلف زمین استفاده می‌شود، با کاوشگر زیرمداری سامان با موفقیت پرتاب و مورد آزمون قرار گرفت.

   رونمایی از درگاه یکپارچه اعلام نرخ ارز صرافیها: مطابق بخشنامه بانک مرکزی، درگاه یکپارچه اعلام نرخ ارز صرافی‌ها در بازار متشکل معاملات ارز ایران فعال شد تا مردم به‌آسانی به نرخ خرید و فروش ارز صرافی‌ها دسترسی داشته باشند. از این پس، عموم جامعه و فعالان بازار ارز می‌توانند نرخ خرید و فروش لحظه‌ای ارز توافقی میان صرافی‌ها و مشتریان حقیقی و حقوقی را در وب‌سایت بازار متشکل معاملات ارز ایران به نشانی www.ice.ir مشاهده کنند.
 
  تصویب دو فوریت لایحه متناسبسازی حقوقها: معاون سازمان برنامه و بودجه در دفاع از لایحه دولت گفت: در صورت تصویب این لایحه افزایش حقوق‌ها به‌صورت پلکانی خواهد بود به‌نحوی که حقوق کسانی که پایین‌تر است افزایش بیشتری پیدا می‌کند، رویه ای که منجر به عدالت بیشتر در پرداخت حقوق کارکنان می شود.
 
  حمله سپاه پاسداران به مواضع گروهکهای تجزیهطلب در عراق: سپاه پاسداران مجددا مواضعی در منطقه سیدکان و ارتفاعات هلگورود و بربزین در اقلیم شمال عراق را با پهپادهای مهاجر ۶ و راکت‌اندازهای چندگانه مورد حمله پهپادی و توپخانه‌ای دقیق و نقطه‌زن قرار داد.
 
  رتبه نخست پلیس ایران در کشف جرائم جنایی: رئیس پلیس آگاهی فراجا: پلیس ایران رتبه اول کشف جرائم جنایی در دنیا را دارد. در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد جرائم جنایی توسط پلیس کشف می‌شود.
 
  میانگین سنی اغلب بازداشتیها ۱۵ سال است: جانشین فرماندهی کل سپاه: میانگین سنی بسیاری از دستگیرشدگان اخیر ۱۵ سال است. غفلت از حوزه‌های تربیتی، معرفتی، تبیینی و تبلیغی باعث شد تا این عده در قربانگاه فضای مجازی و رسانه‌ای، به‌عنوان لقمه‌های چربی برای دشمن تبدیل شوند. برخی از این نوجوان‌ها و جوان‌های دستگیر شده در اعترافات خود از کلیدواژه‌های مشترکی چون شبیه‌سازی اغتشاشات خیابانی به بازی‌های رایانه‌ای و همچنین اعتیاد و وابستگی شدید به فضای مجازی سخن می‌گویند.
 
  قید فوریت در دستور رئیس قوه قضائیه برای محاکمه جانیان اغتشاشات اخیر: محسنی اژهای: اگر اعتراض با فحاشی، ایجاد ناامنی و کشتار مردم همراه شد، دیگر اعتراض نیست و با چنین رفتارهای هنجارشکنانه‌ای برخورد جدی خواهد شد. در جریان ناآرامی‌ها برخی نیروهای امنیتی، انتظامی، بسیجی و مردم جان باخته‌اند، که ضرورت دارد این پرونده‌ها با قید فوریت رسیدگی و ضاربان آن‌ها شناسایی شوند.
 
  رشد اقتصادی کشور به ۳.۸ درصد رسید: سخنگوی اقتصادی دولت: در بهار امسال رشد اقتصادی کشور به ۳.۸ و بدون احتساب نفت ۴.۳ درصد رسید. تورم بهای تولیدکننده از ۷۳ درصد به ۴۹ درصد رسیده اما این عدد هنوز رضایت‌بخش نیست. ۷۰ هزار میلیارد تومان اصل بدهی دولت گذشته را در نیمه ابتدایی امسال تسویه و بازپرداخت کردیم.
 
  اعتراف منافقین به آتشافروزی در اغتشاشات ایران: سران گروهک تروریستی منافقین با حضور در شبکه‌های دولتی عربستان مثل العربیه، الحدث، قناة ۲۴سعودی و... ضمن اعتراف صریح به حضور عناصر تروریستی منافقین در اعتراضات و به آشوب کشاندن آن، گفتند: اساسا نیروهای سازمان مجاهدین برای چنین روزهایی دوره دیده و تشکیل شده‌اند؛ مثلا یکی از وظایفشان سوزاندن تصاویر قاسم سلیمانی می‌باشد!
 
  تراز تجاری مناطق آزاد کشور برای اولینبار مثبت شد: دبیر شورای عالی مناطق آزاد: برای نخستین‌بار از ابتدای راه‌اندازی این مناطق در کشور، تراز تجاری مناطق آزاد مثبت شده که نویدبخش روزهای بسیار خوب در این بخش است. این امر نشان می‌دهد که مناطق آزاد اقتصادی و تجاری در زمینه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه ارائه تولید در کشور، ظرفیت‌های بسیار قابل توجهی دارند.
 
 #لبیک_یا_خامنهای ترند اول توئیتر فارسی شد: پس از بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان نیروهای مسلح،‌ موجی در توئیتر فارسی به راه افتاده است که موجب شد #لبیک_یا_خامنه‌ای ترند اول توئیتر فارسی شود.
 
  روایت فرمانده پلیس از پروژه کشتهسازی ضد انقلاب: سردار اشتری: پروژه کشته‌سازی راهبرد دشمن است و در این حوادث نیز کسانی به قتل رسیدند که اصلاً در محل‌های تجمعات حضور نداشتند و یا با سلاح‌هایی به قتل رسیده‌اند که در اختیار نیروهای حافظ امنیت نبود. پلیس از گلوله‌های پلاستیکی استفاده می‌کند، البته غیر از دفاع از مقر که بحث آن جدا است.
 
  خروج 10 هزار میلیارد ریال پول حقیقی‌‌ از بورس به دنبال اغتشاشات اخیر: یک فعال اقتصادی گفت: ناآرامی‌ها‌ی ‌اخیر اثر منفی بر بازار سرمایه گذاشت و موجب کاهش 3 تا 5 درصدی شاخص بورس و کاهش 15-10 درصدی ارزش سهام‌های کوچک بازار شد و در همین مدت بیش از 10 هزار میلیارد ریال پول حقیقی‌ها‌ از بازار سرمایه خارج شده است.